• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Vilken taklucka är detta? Finns myggnät att köpa?

T68

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Myggnätet på lilla takluckan på toan på vår Pösslplåtis (Ducato 2012) har gått sönder och jag försöker hitta ett nytt.
Men jag är lite osäker på vilket märke och modell jag ska söka på. Hoppas expertisen här kan hjälpa. Och tar gärna emot tips o länkar till rätt myggnätslucka till den. Lite bilder:
20220724_163744.jpg
20220724_163706.jpg
20220724_163829.jpg
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Denna luckan kan nog vara MPK Vision vent S. Min lucka av samma typ gick sönder i en av armarna, varför jag köpte en komplett lucka med ram och allt, men använde bara luckan. Som jag minns det fick jag inte tag i lösa reservdelar.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det ser inte ut att vara omöjligt att reparera själv. Riv fort nätet och limma eller punktsmält med lödkolv dit ett nytt nät. Du kan nog hitta myggnät hos exempelvis Bauhaus (jag ser tumstocken!) eller någon annan byggfirma, kanske ÖoB, Jem Fix etc.

//Michael, medlem
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tack för svar! Jo jag funderar också lite på att försöka laga den. Måste bara hitta rätt nät. Det jag har hemma är för mjukt o sladdrigt (som tyg nästan) för att kunna limma.
 
F

F.d. 72435

Guest
Lucka med myggnät finns att köpa i tre olika färger. Minns inte vem av de svenska nätbutikerna jag köpte av men dom finns. Kostade nån hundralappar.
 
  • Gilla
Reaktioner: T68

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Köpte för ca tre år sedan på Rusta myggnät till fönser Ca 40kr Klippte till det lite större för att kunna sräcka ut det, Satte fast det med dubbelhäftande tejp . Sitter även kanon idag. Lycka till
 
  • Gilla
Reaktioner: T68

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.596
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej här har du ett flertal 28x28 luckor bl. a. MPK i olika färger. Det är lite svårt att på bilderna avgöra om det är samma som din och därmed har samma myggnät (så man kan använda det och ha resten som reservdelar), eller samma lucka men uppgraderad så lösa delar inte passar.

Annars så kan det väl vara viss idé att byta ut hela luckan mot en lite stadigare kanske, om man ändå måste köpa en hel lucka för att få ett myggnät, helst om man då har möjlighet att själv byta luckan för enkelhetens skull.


M.v.h. JANKRO.
 

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Kanskje litt sent svar, men.. Jeg kjøpte en rull med 10 m, 120cm bred myggnett på Biltema. Den er veldig sterk. Har brukt den til myggnett på vinduer hjemme også. Finnes i hvit og svart.
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
Toppen