• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken start...

F

F.d. 1866

Guest
403336_10150526163667523_568032522_8923843_493118227_n.jpg


Det började i fredags.
Bilen var lite svårstartad. Jag tänkte att, det är ju inte så konstigt med tanke på vädret vi har. När jag skulle åka ifrån lgh på fredag em. var den tvärdöd.
Fick hjälp att kolla igenom motorn, men den gick som en klocka innan så det måste vara något annat, tänkte jag. På kvällen fick det bli bogsering. Grannarna var inte så glada åt att jag blockerat 2 garage...
Jag stod till råga på allt åt fel håll, så bergarna fick dra hela ekipaget i sidled. Inte visste jag att jag skulle få stopp där :msn_ooooh:
Nu har jag något att lägga till i mitt CV.

Efter den dramatiken står jag nu i en verkstad sedan igår, där de konstaterat två relä är trasiga. Inga vanliga historier heller så beställningen dröjer tills imorgon.
Igår kväll gick proppen på verkstaden (kl.21) så det var en ganska kylslagen natt. Men man är väl viking?! :msn_wink:

Nog kommer jat att minnas min första vecka i husbil alltid. :)
Är vid gott mod, och har inte ångrat mig en sekund än trots lite trösklar.
Det är väl meningen att jag ska prövas lite så här i början.

/Cotte
 
F

F.d. 4186

Guest
Sv: Vilken start...

Tacka din Husbilsgud för att det som nu hänt inte dök upp under semesterresan! Bra att ha det fixat tycker jag, och tänk också på att kolla batterierna. Är de gamla kan det vara tid för nya... Mit eget "leasure"-batteri började tappa spänning under natten, hade bara 8 volt nästa morgon, så det var bara att köpa nytt. Nu spinner det glatt på 12.5V även efter en helgs stillastående oanvänt/oladdat. Power to the people! :msn_wink:
 
Toppen