• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken motor?

• Startad av Startad av F.d. 16418
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 16418

Guest
Vilket märke på motor är bäst att ha i husbil?

DVS: Peugeot.Fiat.Citroen.Ford

Senast redigerad av en moderator:
Sv: Vilken motor?

BMW:s 3-liters diesel, men det kan vara lite knixigt att få dit den.
Motiveringen är att den blivit utsedd till världens bästa 3-liters dieselmotor flera år i rad!

Skämt åsido! Jag kör själv en 3-liters Fiat Ducato på 157 hk som under vår Moselresa på ca 400 mil drog 1.07 liter/mil. Då var det motorvägsfart större delen. Bilen har bra kraft och går förvånansvärt tyst pga lågt motorvarv (knappt 2000 varv vid 90 km/tim).

Senast ändrad:

En motivering till det vore bra...antar att den är dieselsnål och bra funktionellt

Varför inte Iveco, VW, MB, Ford(USA), Chevrolet. . .
Tror du får specificera lite mer om du ska få "träffsäkra" svar. T.ex. vilka årsmodeller det rör sig om.
/David

BMW:s 3-liters diesel, men det kan vara lite knixigt att få dit den.
Motiveringen är att den blivit utsedd till världens bästa 3-liters dieselmotor flera år i rad!

Skämt åsido! Jag kör själv en 3-liters Fiat Ducato på 157 hk som under vår Moselresa på ca 400 mil drog 1.07 liter/mil. Då var det motorvägsfart större delen. Bilen har bra kraft och går förvånansvärt tyst pga lågt motorvarv (knappt 2000 varv vid 90 km/tim).
Den som vill ha en BMW-diesel i sin husbil får leta efter en begagnad Vixen 21. I och för sig hade den bara en 2,4-liters turbodiesel, men i alla fall...

Varför inte Iveco, VW, MB, Ford(USA), Chevrolet. . .
Tror du får specificera lite mer om du ska få "träffsäkra" svar. T.ex. vilka årsmodeller det rör sig om.
/David

Vi funderar runt -90 års modell vill inte lägga stora pengar på husbil utan nöjer oss med en äldre.
Avslutar långsegling o vill ha nåt man kan ut o röra sig i.

Tillbaka
Toppen