• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken handsfree som helst till iPhone?

F

F.d. 5322

Guest
Vi försökte få min blåtandshandsfree till min Ericsson att jobba ihop med frugans iPhone idag. Det lyckades inte.
Har vi gjort nåt fel eller är det inte möjligt?
När hon hoppar in i C30:n så kopplar den upp sig direkt mot bilen, utan problem.

Om (läs "när") jag skaffat iPhone så tänkte jag snåla in på handsfree och använda min gamla om det är möjligt. (ja, ja! jag är smålänning!)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilken handsfree som helst till iPhone?

iPhone har begränsningar i blåtandstekniken, bl.a. går det inte att skicka filer och musik med blåtand men jag har inte hört att det finns begränsning med handsfree. Har du provat att para ihop dem? (0000 eller 1234)
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vilken handsfree som helst till iPhone?

Jag satte på min handsfree och lät telefonen söka men den hittade ingen enhet att koppla upp.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilken handsfree som helst till iPhone?

Jag har några gamla handsfree liggandes men har tappat bort laddarna så jag kan tyvärr inte testa själv.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vilken handsfree som helst till iPhone?

Frugan jobbar nu och jag ska iväg om ett par timmar men jag tänkte försöka igen imorgon när hennes "lur" är hemma. Tycker det är märkligt om det skulle vara märkesberoende.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Vilken handsfree som helst till iPhone?

Det räcker inte att bara sätta på handsfreen. Du måste sätta den i "sökläge". Normalt håller man in powerknappen tills lampan börjar blinka (snabbt tror jag). Då låter du telefonen söka efter den och slår in koden 0000 eller 1234.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vilken handsfree som helst till iPhone?

Stort TACK mina vänner! Nu funkar handsfreen ihop med iPhonen!
Man behövde mycket riktigt, hålla in av/på-knappen några sekunder, innan man sökte upp enheten med luren.

Bara med denna hjälp jag fick av er, har jag sparat in hundralappen som medlemskapet kostar, multiplicerat med 7 eller 8. :D:D
 
Toppen