• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilken däckfirma i 08-området rekommenderas?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2027
Vilken däckfirma i 08-området rekommenderas för däckköp?

Har tagit lite lokala offerter, men priser på kringkostnaderna är minst sagt varierande.
65kr däckventil... 675kr däckskifte.. miljöavgift olika.. osv.

Har sökt på 225/75/16 lastindex min 120

Har tagit lite lokala offerter, men priser på kringkostnaderna är minst sagt varierande.

Jag köper däck på nätet betydligt billigare än däckfirmorna, jag var inne på min lokala däckverkstad fick pris på 4750kr/st + montering,köpte på nätet 2600kr en viss skillnad! exakt samma däck

Jag köper däck på nätet betydligt billigare än däckfirmorna, jag var inne på min lokala däckverkstad fick pris på 4750kr/st + montering,köpte på nätet 2600kr en viss skillnad! exakt samma däck
Om jag inte får tag på "realistiska" priser så kommer det tyvärr luta åt näthandel igen inkl fälgar.

Prova med Jonny Bergströms bil & däck, han håller till i Skyttbrinks industriområde, Han har servat mej med däck minst i 30 år och på senare tid 10 - 15 år även servat mina bilar

Kolla med JoCar i Åkersberga 08-540067880. De har bra priser på Nokian...

Ni kan köpa däck på nätet, med leveransadress till däckfirma. På däckfirman betalar ni bara för montering inkl. balansering.

Jens

Vi monterade Michelin Crossclimate på Costco till ett pris under näthandeln i våras.
Däck ink. montering var 100-lappen lägre än näthandeln tog för bara däcket (ink. frakt).

Man behöver dock ha med sig nya ventiler, då de bara har gummivarianten för C-däck på dras däckverkstad.

Jag pratade med min lokala bilverkstad och de kunde leverera 4 däck monterade och klart för 100:-/däck över nätpriset men den lokala däckfirman skulle ha 400:-/däck över så de föll bort. Gällde personbilen så vi får se nästa år när det är dags för husbilen att få nya däck vad resultatet blir.

Att få en däckfirma att montera däck köpta på nätet är inga problem, visst får du kanske betala någon hundralapp extra, viss firmor har prislistor för eget material medtaget.

Har haft med mig egna däck ett antal ggr till däckfirman, nu har iofs jag bara gjort det strax innan deras högsäsong sätter i gång, jag har alltid ringt innan och fått en OK, utom en gång och då kostade det skjortan.
Betalade ca 2000kr för husbilen.
Personbilen 1600, då monterade jag däcken.

En firma skinnade mig på 3500kr när jag kom med egna däck och sen ville han ha ljudsystemet från en annan bil vi skulle skrota, det ljudsystemet fick skroten.

Har även provat att skicka däcken direkt till en däckfirma och då lossnade ett däck efter ca 30 meter, så däckförsäljarnas samarbetspartners undviker jag helst. Känns som det är firmor som saknar kollektivavtal.

Jag använder gärna lokala artister, det kan man ha nytta av vid akuta små fel t.ex en pyspunka den fixar min lokala däckfirma omgående, jag tvivlar på att jag kan vända mej till nätbutiken då.

Tillbaka
Toppen