• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka telebolag accepterar Skype?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Vi har div. abonnemang i Telia och 3 och det går inte längre att ringa med Skype med dessa bolag! Undrar jag alltså om det finns något bolag i Sverige som accepterar Skype. För att ytterligare sätta HBK-arna på prov så undrar jag också om det går att få tag på ett kontantkort (2G) som accepteras av min gamla Nokia 2110 med utdragbar antenn. Den nallen har mycket bättre funktion i obygden än alla moderna monsternallar!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Vi har div. abonnemang i Telia och 3 och det går inte längre att ringa med Skype med dessa bolag! Undrar jag alltså om det finns något bolag i Sverige som accepterar Skype. Jappe

Jag har inga problem med Skype eller Viber med varken Tele2 eller 3. Har du verkligen testat?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Jag ringde just ditt nummer. Varken Telia eller 3 släppte fram samtalet in spe!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

För att ytterligare sätta HBK-arna på prov så undrar jag också om det går att få tag på ett kontantkort (2G) som accepteras av min gamla Nokia 2110 med utdragbar antenn. Den nallen har mycket bättre funktion i obygden än alla moderna monsternallar! Jappe

Det är väl bara simkort från 3 som inte fungerar i en gammal GSM-telefon? Har du provat med Teliakortet?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Lite utanför ämnet kanske, men kollade just min "orange" telefon här i Spanien och det fungerade alldeles utmärkt att ringa på Skype.

Av förståliga skäl ogillas det av telefonbolagen även här i Spanien, men man har tydligen ännu inte gjort något för att förhindra det.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Jag har för mig att Comvik fungerar med 2G. GSM-larmet som jag har hemma kräver 2G för vissa funktioner och i det sitter ett Comvik kontantkort.
Dessutom kostar själva SIM-kortet inget hos Comvik.
25,6° varmt kl 15:00 idag så det var tur att du åkte hem Jappe.
:blabla:
//W
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Det vore konstigt om 3 har förbjudit Skype som t.o.m. hade ett särskilt Skypeabonnemang med en speciellt framtagen telefon för inte så länge sedan. Jag använder fortfarande en sådan men nu som hemtelefon med 0523-nummer.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Dagens gudar är ju telebolagen! Dit där vi bor i den laglösa och gudsförgätna delen av Orust är det inte säkert att ens gudarna når så jag ska försöka telekommunicera i mera civiliserade trakter idag, så får vi se om jag kommer ut på nätet med Skype.

Återkommer!

Jappe
 
Senast ändrad:

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Skype fungerar inte på mobiltelefonerna om man inte ha extern wifi på telefonen.

Detta är ett sätt som de har gjort pga att de vill ju inte att personerna ska ringa gratis.

Har man Ihopne så kan man installera en fil vilket gör att det går att ringa med skype.

Nu har jag inte provat på ett tag men för ett år sedan var det på det viset.

Var inne och tittade precis och då finns det två st skype appar till Iphone en som nu fungerar med 3G och wifi och en som enbart fungerar med wifi. Troligtvis är den sista den gamla appen som man hade innan

/R
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Jag har aldrig haft problem att ringa med Skype på min iPhone eller iPad med varken 3 eller Tele 2.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Jag har aldrig haft problem att ringa med Skype på min iPhone eller iPad med varken 3 eller Tele 2.

Men alla vi andra som inte har ipaddar och iphonar, hur ska vi göra? Vi som vandrat vilse i dagens teledjungel och har gamla emaljerade lurar och androider och allt möjligt annat. Ska vi bara krypa till korset där den store och allsmäktige (in spe) iguden härskar och be om förlåtelse och genast anamma hans läror så att även vi få njuta frukterna av hans produktutveckling?

Jappe som vandrar i androidskuggans dal
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Jag ringer med Skype både från iPhone och Nokia N8, båda har Tre- månadsabonnemang för surf, 89:-/mån, en månads uppsägning.

Det blir mycket sparade pengar, till de som är on-line ringer jag gratis med Skype,
sedan har jag på Skype ett UnlimitedEuropa-abonnemang (5,99 €/månad) att ringa alla fasta telefoner i Europa gratis.

Jättebra att ha för utlandssamtal, massor med vänner och kontakter i Spanien, Finland, UK osv), eller samtal här i Sverige med långa väntetider (myndigheter, företag osv..)

Dessutom har jag kopplat Skype att visa mitt mobilnummer till de som jag ringer, så de vet att jag ringer eller har försökt. Utan Skype vill jag inte ringa!

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Jappe, det skall gå lika bra med selleri, förlåt - Android.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Idag tog mig ut ur bushen där jag bor och for iväg till metropolen Varekil för att kolla om Knarreviks sellerimetod fungerade och det gjorde den inte! Däremot fungerade Skype på telefonerna, både med Telias och 3:s abonnemang. För att ytterligare skapa dimensioner i detta ständigt pågående telekommunikationstrauma så använde jag mig också av ordinär uppkoppling, alltså inte Skype eller något annan liknande teknik och då fann jag att ljudkvalitén blev mycket bättre. Nog om dagens undersökande journalistik!

Återkommer i ämnet om andra upptäckter göres, mänskligheten till fromma! I kväll kommer vi att studera en mycket intressant Cabernet Merlot Shiraz från Sydafrika som, om den är god nog, kanske dyker upp igen i annan, därtill mer lämpad tråd! Trevlig Helg!

Jsappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Idag tog mig ut ur bushen där jag bor och for iväg till metropolen Varekil för att kolla om Knarreviks sellerimetod fungerade och det gjorde den inte! Jsappe

Du testade inte morotmetoden när du ändå var i farten?
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

Däremot fungerade Skype på telefonerna, både med Telias och 3:s abonnemang. För att ytterligare skapa dimensioner i detta ständigt pågående telekommunikationstrauma så använde jag mig också av ordinär uppkoppling, alltså inte Skype eller något annan liknande teknik.

För att öka förvirringen ytterligare i kommunikationsteknik slår jag ett slag för Tango.

Tango fungerar på PC, iPhone, iPod touch, iPad, Windows Phone 7 och alla Android 2.1 eller senare telefoner och tabletter via 3G, 4G, och Wi-Fi.

/Bosse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

En sak som förvånade mig lite var att 3 hade mycket stabilare signal än Telia! Det stämmer inte riktigt med den allmänna uppfattningen, åtminstone inte vad jag har hört, men det kan KANSKE bero på att Telia inriktar sig på större samhällen och 3 mera på obygden! Att Sellerimetoden kunde vara intressant att studera är väl ganska plausibelt men att morötter skulle kunna fungera i dessa sammanhang, nä det faller ju på sin egen orimlighet, det förstår ju var och en!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka telebolag accepterar Skype?

En sak som förvånade mig lite var att 3 hade mycket stabilare signal än Telia! Det stämmer inte riktigt med den allmänna uppfattningen, åtminstone inte vad jag har hört, men det kan KANSKE bero på att Telia inriktar sig på större samhällen och 3 mera på obygden! Att Sellerimetoden kunde vara intressant att studera är väl ganska plausibelt men att morötter skulle kunna fungera i dessa sammanhang, nä det faller ju på sin egen orimlighet, det förstår ju var och en!

Jappe

3 var överlägset bäst vad det gällde datauppkoppling i tidningen Mobils test. Nästan dubbel hastighet än övriga.

Hur vet du att morotmetoden inte funkar när du aldrig har testat?
 
Toppen