• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Hej Rolf i Harv!
Vi på Söräng har efter många år gått över från Camping Cheque till ACSI..............................

Om man läser Camping Cheques hemsida ordentligt, så behöver man inte köpa ett antal övernattnings-checkar i förtid. Skaffa deras Silver-kort (kostade inget när vi hade den) och ladda in övernattningarna när du vill. Enkelt och fint.

Vilken man skall ha beror på var och ens tyckande om själva campingar...

Hälsning Jyrki
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.425
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

De andra "ACSI campingarna" du referera till är bara "inspekterade av ACSI" som är en helt annan organisation med en identisk symbol (mycket märkligt).
Det är samma organisation! Inget märkligt alls!
Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.425
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

[FONT=Verdana","sans-serif]ACSI, Auto Camper Service International, är en nederländsk campingorganisation som bildades 1965 med syftet att sammanställa den första holländska campinguiden. Organisationen växte snabbt och började klassificera campingar i Europa med årligt återkommande inspektioner för att säkerställa och garantera campingarnas dokumenterade standard. ACSI ger även ut "ACSI Club ID" som ersättningslegitimation istället för passet som många är ovilliga att lämna ifrån sig.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]CampingCard([/FONT][FONT=Verdana","sans-serif]CC[/FONT][FONT=Verdana","sans-serif])ACSI ägs av samma organisation och är en del av verksamheten som syftar till att fler campingar skall hålla öppet längre under lågsäsongen till ett förmånligare pris. I gengäld skapar ACSI marknadsföringen för dess campingar och därmed ett underlag för anslutna campingar att förlänga säsongen.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Campinggäster, campingägare och ACSI tjänar alla på "kråksången". Endast 2940 av alla ACSI-anslutna campingar (9900), är med i rabattsystemet "CampingCard ACSI" med logo CC. Alla ACSI campingar är alltså inte CC campingar. Men alla CC campingar är ACSI-kontrollerade.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]"ACSI Club ID" ersätter inte det blåa CC-rabattkortet som finns inuti katalogen när man köper dessa CampingCard([/FONT][FONT=Verdana","sans-serif]CC[/FONT][FONT=Verdana","sans-serif])ACSI-katalogen.[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Vänliga hälsningar,[/FONT]
[FONT=Verdana","sans-serif]Julian[/FONT]
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Vilka campingkort ska man ha för att campa billigare i Europa?

Om man läser Camping Cheques hemsida ordentligt, så behöver man inte köpa ett antal övernattnings-checkar i förtid. Skaffa deras Silver-kort (kostade inget när vi hade den) och ladda in övernattningarna när du vill. Enkelt och fint.
Vilken man skall ha beror på var och ens tyckande om själva campingar...
Hälsning Jyrki
Hej!
Jo, jag känner till både Silver- och Guldkort men jag skrev och "normalt" eftersom det är principen för Camping Cheques.

"Annan organisation" är den enkla förklaringen jag fick av mannen bakom http://www.archiescampings.eu/ som är holländare, men jag förstå naturligtvis att det finns ett samband i botten.

Det som däremot är "märkligt" för flera jag träffat, är att dekalen ser lika ut för den som inte ser upp.
Därför har ouppmärksamma resenärer kört in på campingar som man trott tillhöra ACSI CC och till sin förtrytelse blivit nekad rabatt.

"Jag tycker inte att jag har skrivit något som är fel, men lovar ändå att inte göra om det", för att travestera på Nixon :).
//Conny
 
Toppen