• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vildmarksvägen

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2025
Jag vill tacka våra "fiskekamrater" för tipset om vildmarksvägen. Har varit inne och läst på lite samt beställt broschyrer. Det blir absolut en resa dit i år. Bettan o Bernt

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025
Sv: Vildmarksvägen

Hej,,

Vi åkte vildmarksvägen förra sommaren..helt underbart..ni kommer verkligen tycka om det så mkt att seee:yes:....glöm ej att stanna i saxnäs och köpa rödingklämma m god sås..mmmmm så goood.:mat:

trevlig resa..Varma o soliga hälsn från Smedjebacken

Senast ändrad:
F

F.d. 9520

Guest

Hej!
Vi tänkte också åka Vildmarksvägen, men har inte en susning om var man ska åka. Har bara hört talas om det. Det blir väl till att leta på nätet.
Hälsningar Ylwa o Tapio

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

HEJ... Ylwa o Tapio...

Vi ringde till turistbyrån i strömsund och dom skickade oss massor av broschyrer om vildmarksvägen,,,eller beställ på deras hemsida..

Vi åkte från strömsund ---- Gäddede och den vägen...mkt fina ställplatser på vägen...bla Gubbhögens Naturcamp..kanonfint ställe..bara hör av er om har fler funderingar:yes:

Kram Lotta

Senast ändrad:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Hej

Vi åker också vildmarksvägen i sommar. Vi börjar vecka 29 och drar oss uppåt Dalarna för några dagar runt Siljan och eventuellt sollerön. Vi har räknat med att vara ute i 2 1/2 vecka. Tips tas tacksamt emot.......:)

Mvh / Per & Camilla

F

F.d. 6342

Guest

Vildmarksvägen är vägen över Stekkenjokk där gruvbrytning pågick för sådär 30 år sedan där landskapet numera är återstält och välstädat. Så här års är snön flera meter tjock på sidan av vägen som är asfalterad jämn och fin. På väg österut mot Saxnäs skall ni absolut göra en avstickare till Fatmomakk och stanna nåt dygn, där finns en unik samisk kulturskatt utan motstycke, bra också med ställplatser för husbil. Vi åker dit varje år och firar nationaldagen den 6 juni, så även i år, VÄL MÖTT!

Bilagor

• Fjällen 5-8 juni-07 022.jpg
    Fjällen 5-8 juni-07 022.jpg
    1,2 MB · Visningar: 18
Senast redigerad av en moderator:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Ett litet tips kontakta turistbyrån längs vägen.
Ni kommer då att få många fina tips om vad som är värt att se. Den vägen skall köras i sakta mak och avnjutas. Det är en otroligt fin väg med mycket att se OM OM man ger sig tid. Ha inte bråttom utan upplev och kanke fantisera om vad som varit utefter denna väg och de olika ställena runt omkring.
Övernatta uppe på fjällen och känn den höga fina luften. Det är så fint att man blir helt överväldigad. Avnjut lugnet och dra djupa andetag och känn hur kroppen svarar på den fina luften. Man får nästan tårar i ögonen när man tänker på hur fint det var.

P.S. glöm inte myggstiftet.
Snart snart dags igen. LYCKA TILL! :bye::bye:

Rimagy

FD HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Vi far från by utanför Örnsköldsvik den 23 eller 24/6.

:music-icon:Måste ju först fira maken som blir 50! :music-icon:
Har också haft mailkontakt med turistbyrån som skickade en massa broschyrer.
Hade aldrig upptäckt vägen om inte den här klubben varit men blev så inspirerad efter fin berättelse och inte minst underbara bilder.
Hoppas vi ser någon mer efter vägen?
Marina

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

hej Marina
kører I fra Strømsund eller Vilhelmina ?
Vi kører fra København den 20.6 og Michael bliver 50 den 21.6 så ham må vi fejre på vejen.
vi træffes sikkert på Vildmarksvägen
hilsen Marianne

F

F.d. 839

Guest

Michael & Marianne,

Vi kommer att vara vid Vildmarksvägen mellan 080809 - 080815. Vi åker från Umeå vidare till Åsele - Vilhemina - Strömnäs - Stekenjokk - Gäddede - sedan har vi tänkt att åka in i Norge men detta är inte bestämd ännu ..

Jag tycker personligen det skulle vara kul om vi kunde ge varandra vår GSM nummer eller på ett annat kunna kommunicera (SMS) med varandra när man är vid vildmarksvägen. Jag kommer att ha min 27Mhz på kanal 9 eller på någon annan kanal ifall 9:an är olämpligt. Vad sägs ?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest

God morgon MurrePurre,

Har aldrig hört talas om Fatmomakk men låter mycket interessant. Eftersom jag är mycket dåligt på bena undra jag om man kan köra ändå fram eller slutar vägen med sjön ? Som det ser ut på en av min digitale kartor så slutar vägen vid Stornäs eller kan man fortsätta ?

F

F.d. 50012

Guest

Hej Belgien1.
Du kan köra fram till Fatmomakke där finns det en liten Camping, Ställplats där man står med bakändad nästan ute i älven, men vill du titta på själva kyrkbyn med sina små stugor som folk bodde i när dom var till kyrkan måste du gå en bit.
Bertil HBK-556

Rimagy

FD HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Hej Marianne!
Ubbe blir 50 den 22/6!!!!
Så klart vi ska ses på vägen!
Marina

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Hej
En dum fråga, vad har vildmarksvägen för vägnummer:confused:

Zodiac HBK 373

F

F.d. 418

Guest

Mellan Strömsund och Gäddede har den nr 342. Den norra biten är en "Annan allmän väg" och saknar därmed nummer. Hälsn/AndersW

Toppen