• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vildgalon!

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Precis fått tillbaka bilen efter byta av klädsel i sittgruppen, från "konstläder" till anilinfärgat kalvskinn. Arbetet utfört av Flatmo (i Kälarna). Ett prydligt hantverk, men det tog 3½ veckor (och inte fyra dagar som hade förutspåtts preliminärt) och lite tråkigt att vara utan bilen så lång tid.

Jag minns att jag hade beställt det mörkare skinnet perifert men det blev tvärtom. Inget att klaga på eftersom det nog blev bättre så här.

Den nya klädseln:

IMG_4643 (Large).jpg

IMG_4644 (Large).jpg

IMG_4645 (Large).jpg

Här nedan som såg det ut före bytet. Inget större fel men ett tråkigt material som redan hade börjat uppvisa små torrsprickor vid sömmarna (bilen har inte rullat mer än 1.500 mil):

RIMG0016.jpg

aake
 
Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Vildgalon!

Får återkomma när jag fått fakturan. Ett ungefärligt preliminärt pris fick jag, men vet ännu inte säkert om detta håller.

aake
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Vildgalon!

Aake - det finns äkta galon, dvs vävburen pvcplast och det finns äkta vildplast, dvs skinn!

Så fint det har blivit och så praktiskt! Du har en "riktig husbil" som nog inte många varit i närheten av. Men - har du inte glömt bort de nödvändiga och blåilluminerade vitrinskåpen för kritallglasen?!? Hur kan du klara dig utan dem?
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Vildgalon!

Aake - det finns äkta galon, dvs vävburen pvcplast och det finns äkta vildplast, dvs skinn!

Så fint det har blivit och så praktiskt! Du har en "riktig husbil" som nog inte många varit i närheten av. Men - har du inte glömt bort de nödvändiga och blåilluminerade vitrinskåpen för kritallglasen?!? Hur kan du klara dig utan dem?

Nej då, men allt tar sin tid. Tur att jag inte jäktade, då hade jag kanske missat detta med att det måste vara blått ljus.

aake
 
Toppen