Såg under rubrik Bürstner motor oljor att man börjat disktuera vikter ! Å det är väl en av de stora frågorna när man har hus bil hur mkt. man får/vågar/har sammvete till att lasta i bilen ! Rätta nu mig om jag har fel ! Läste för ngr. år sedan regelverket .Du kan ha 20% över på maxlasten å då blir det böter,över detta, körförbud, hamnar man över 3500kg. så vet jag inte om det blir ytterligare böter om man saknar C-kort. ( ut med gumman /ölbackarna/tömma tankarna/ ! Axelbelastningen kunde man visst klara med böter om det inte översteg 10% över den godkända belastningen sedan körfurbud , men belastnings coden (index coden på däcken måste nog åxå vara i paritet med vikten) Detta gäller i Svedala ! Trodde inte att man nere i Europa var så noga med att väga bilar men -05 så slank vi förbi en portabel våg stn. i Italien som vinkade in bilar! Finns vågstn. på flera ställen efter storvägarna här i landet som man kan kolla axeltrycket/totalvikt .( kanske smartast att inte svänga in när länstrafikgruppen är därstädes) Ligger själv lite risigt till med en Sooter i skuffen !