• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Victron smart solar

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Jag kommer inte in på min Victron med Bluetooth längre, får upp en bild där det står att den är kopplad till en annan telefon. Det fungerade förra veckan men nu går det inte, har min Victron blivit kapad eller är det något annat fel?
Jag har appen i två enheter, IPhone och iPad
Skickar med en bild på meddelandet.
Christer57DAD196-EBF5-49FD-84F5-AEF5A0722B12.jpeg
 
W

Weckman

Guest
Var du ev på Kronocamping Lidköping förra helgen??
Var tydligen ett par till som fick samma problem.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.780
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Det betyder ingenting at din Victron har været koblet op til en anden enhed. Den enhed skal så bare være 20m væk når du kobler op.

Hvis du bruger 2 enheder som er tæt på din Victron, så prøv at lukke for bluetoth på den enhed du ikke vil bruge
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Jag har testat att ta bort appen och installera om den men den fungerar inte ändå fast jag bara använder min iPhone, jag misstänker att det är någon granne i området som har kopplat upp sig av misstag. Våran husbil står på tomten nära våra grannars garage. Jag får se när vi åker iväg i veckan med husbilen om det löser sig.
Det borde väl vara en kod så att inte någon annan kommer in eller är det något som jag missat?
Vi var inte i Lidköping.
 
W

Weckman

Guest
Jag har testat att ta bort appen och installera om den men den fungerar inte ändå fast jag bara använder min iPhone, jag misstänker att det är någon granne i området som har kopplat upp sig av misstag. Våran husbil står på tomten nära våra grannars garage. Jag får se när vi åker iväg i veckan med husbilen om det löser sig.
Det borde väl vara en kod så att inte någon annan kommer in eller är det något som jag missat?
Vi var inte i Lidköping.
000000 är standard koden och bör bytas. Prova 555556 eller 555566. Funkade på en av dom drabbade.
 
Senast redigerad av en moderator:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Du har den inte uppkopplad till någon annan enhet tex. surfplatta eller telefon ,då är det troligt att någon annan kopplat upp sig mot den,har du inte ändrat standardkoden så är den troligen 0000000.
Att göra enheten strömlös koppla bort allt eller flytta bilen utom räckhåll för andra enheter bör lösa problemet,ändra sedan koden enligt manualen!
Har själv stått på platser där jag fått upp flera andra enheter,då kan man hitta på mycket kul om dom andra inte ändrat koden.
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Får fixa det när vi åker iväg i veckan som kommer, detta med koden missade jag heltvi får hoppas att den som kopplat upp sig inte har gått in och ändrat koden då kommer inte jag in.
 
W

Weckman

Guest
Får fixa det när vi åker iväg i veckan som kommer, detta med koden missade jag heltvi får hoppas att den som kopplat upp sig inte har gått in och ändrat koden då kommer inte jag in.
Bara hoppas att dom inte justerat några värden i appen som styr dina batterier eller solceller.. Kan bli tråkigheter och kostsamt..
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Jag gjorde som någon skrev tidigare att göra hela enheten strömlös och det fungerade jag kan logga in i den. Men när jag försöker ändra pinkoden så går jag bet, den frågar efter en pukkod och det hittar jag ingen, om det inte är så att det står på baksidan av enheten då måste jag ta bort den. När jag går in i appen så står det att pinkoden är default 000000 den vill jag ändra.
Christer
 
Toppen