F
F.d. 7117
Guest
Är det någon mer som varit med om att vibrationer från motorn känns i hela bilen när den stått i stark kyla några veckor och sedan startas.Rejäla vibrationer. Avtog sedan successivt ju varmare den blev. (2,8jtd)
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!
2008 och 2009 på våren när bilen stått stilla i fem månader vibrerade motorn kraftigt vid första start. Jag avhjälpte det med att lufta bränsletanken.
2009 luftade jag tanken med motorn på tomgång och vibrationen upphörde direkt. Jag kommer att upprepa proceduren nu i Mars när vi väcker "Adde" ur sin vinterdvala. Det blir ett kraftigt undertryck i bränsletanken under vintern och det fortplantar sig förmodligen längre in i bränslesystemet (via dräneringen).
Hasse
Hej!
2008 och 2009 på våren när bilen stått stilla i fem månader vibrerade motorn kraftigt vid första start. Jag avhjälpte det med att lufta bränsletanken.
2009 luftade jag tanken med motorn på tomgång och vibrationen upphörde direkt. Jag kommer att upprepa proceduren nu i Mars när vi väcker "Adde" ur sin vinterdvala. Det blir ett kraftigt undertryck i bränsletanken under vintern och det fortplantar sig förmodligen längre in i bränslesystemet (via dräneringen).
Hasse