• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Viasat i europa

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej
Går det att se viasat i sydeuropa om jag tar med mig boxen hemifrån eftersom vi har viasat i sommarstugan ??
Har försökt hitta svar i andra trådar men som i stort sett alla har spårat ur helt och handlar till slut om antalet bultar till fotsteget :D
Det är endast viasat möjligheter jag undrar över allt annat är helt ointressant :twitcy:

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025
Sv: Viasat i europa

Jag använder Viasat med satellitbox, och en liten Snipe parabolantenn.
Viasat sänds via Astra 4A, med min lilla parabol kan jag i bästa fall se Viasatkanalerna ner till norra Frankrike/mellersta Tyskland. Det gäller SD-kanalerna, HD-kanalerna dör innan dess.

Åker jag längre söderut är det Eutelsat 9A och SVT World som gäller. Den satelliten täcker neråt södra Europa, det har fungerat för min lilla parabol åtminstone ner i södra Kroatien (t ex Split) och södra Spanien (t ex Torrevieja).

Beträffande Viasat/Astra 4A - en större tallrik såsom Oyster 85 cm kan ta in kanalerna något 10-tal mil ytterligare (har jag läst i annan tråd).

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Du har förmodligen viasat to go? Då har du med dig alla kanalerna och med en VPN tjänst och tillgång till Internet kan du se dom. Gäller platta och mobil som plattformar, intressant vore om någon provat med chromecast för att föra över till en TV?

Stefan 1

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
17872
Medlemskap
2025

Jag har Viasat. Använder cromecast och ett bra wi-fi så ser man alla kanaler hur lätt som helst. Ganska stor förbrukning av bite ca ett GB per timme när man tittar på film. I övrigt är cromecast alldeles utmärkt.
Stefan 1

Toppen