• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som inte finns !

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.070
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Vi som inte finns !

Jappe.. Du har mängder med goda åsikter. (ibland mindre bra åsikter... egen åsikt)
Denna/detta är än av Dina, i mina ögon, Bra sådan! Så klart skall vi alla umgås inom ramarna av våra perspektiv!

Här är några av mina åsikter/synpunkter som jag hoppas ses som positiva:
* Möte mellan människor är en mix av kontraster.
* Några hörs mer, andra mindre...
* Ingen människa är Mindre Värd pga. mer el. mindre framtoning!
* Mycket är i betraktarens ögon, vad är bra, vad är mindre bra?

Som person har jag lätt för att bli centrum i de flesta sammanhang, inte beroende på att jag höjer rösten
utan mer pga. jag levt ett förmodat brett/utforskande liv, både inom yrke, hobby & fritid.

Så klart att om jag beskriver händelser, hundratals unika sådana, att jag får omgivningen att lyssna och mestadels le!

Om det då finns personer runt bordet som inte får en syl i vädret...
Beror det då på berättaren, åhörarna el. den som känner sig "tyst" i att att påverka just detta för stunden?

Just my 5 cents...

Vänligen, Magnus



Trådskaparen Conny har alltid varit väldigt tydlig för mig i alla fall. Hans vackra och ödmjuka framtoning står i skarp kontrast till de övriga råbusarna i Bahia Desperados! Felet är kanske att han har hamnat i fel krets. Han borde givetvis söka sig till likasinnade där hans kvalitéer kommer fram utan att han behöver höja rösten och skrika för att höras!

Jappe
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Vi som inte finns !

Hej! Jag startade tråden och är så glad att det blev en sån respons. Här har kommit fram många fina saker som kan gagna klubben. Ta nu vara på det. Jag vet att jag finns! Inga problem! Jag har många fina kompisar i klubben!
Må gott... Ce-eN
Ps ! Stollen har jag tolkat ditt inlägg rätt att om man inte får en syl i vädret" så va då då ! Inte ditt problem !
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Vi som inte finns !

Trådskaparen Conny har alltid varit väldigt tydlig för mig i alla fall. Hans vackra och ödmjuka framtoning står i skarp kontrast till de övriga råbusarna i Bahia Desperados! Felet är kanske att han har hamnat i fel krets. Han borde givetvis söka sig till likasinnade där hans kvalitéer kommer fram utan att han behöver höja rösten och skrika för att höras!

Jappe

Oraklet har talat och bibringat oss vanliga dödliga den visa och insiktsfyllda uppfattningen som i vanlig ordning levereras i en förpackning fri från tvivel på värdet av dess innehåll.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Vi som inte finns !

Kan förstå problematiken, men det beror nog på att vi är så olika. Har aldrig upplevt det själv men det beror nog på att jag tillhör Stollens stall...

...vi som lider av mundiarré :twitcy::twitcy:
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Vi som inte finns !

Jovist beror det på olikheter men jag har inte upplevt det personligen men jag har inte varit på någon träff här i denna klubben, men på många träffar i andra klubbar, kommer där en som harlite avvikande åsikt så är det inte lätt att komma in igemenskapen skulle jag tro,

och har då medlemmarna ett fordon som dom flesta har hatkärlek till då kann det väcka enorma känslor och diskusitioner och till slut kuaos.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Vi som inte finns !

Det är bedrövligt att höra Tommy! Som HBK-kamrat och boende i just de södra delarna av landet skulle jag på nåt sätt vilja be om ursäkt för vad du råkat ut för. Det här är förbaske mig inte representativt för vare sig HBK eller dom södra delarna, det lovar jag!

:-/<rister

Kanske det finns något underliggande, som vi inte vet, bakom detta?
Jag vet vem du menar och tycker detta verkar MYCKET konstigt!

Monica
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.070
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Vi som inte finns !

Kan inte påstå att du tolkat mig på det positiva sätt jag menade mitt inlägg, plus att jag ställer en fråga som avslut i mitt inlägg! ;)

Du startar en tråd "för oss som inte syns"... Det har väl även med auktoritet att göra i en folksamling? En del har mer, en del har mindre av den varan!
För den skull behöver inte den/de som syns/hörs mest ta överhand, utan som person vara uppmärksam att alla kommer till tals!

Själv försöker jag Alltid skapa gemyt i min omgivning! Svårt att göra det om man sitter helt tyst?
Om det då finns en person som inte uppskattar min Gbg dialekt, taskiga humor + min halvkassa sång så går det ju flytta på sig...

Vi betraktar saker från olika perspektiv, en del människor ser ett glas som halvtomt, andra som halvfullt... Samma mängd i glaset! :)
När du sovit på saken + druckit morgon juicen kontra ev. andra drycker igår natt så får du gärna läsa/tolka om mitt inlägg, från en som menat, positiv vinkling!

//MS

Hej! Jag startade tråden och är så glad att det blev en sån respons. Här har kommit fram många fina saker som kan gagna klubben. Ta nu vara på det. Jag vet att jag finns! Inga problem! Jag har många fina kompisar i klubben!
Må gott... Ce-eN
Ps ! Stollen har jag tolkat ditt inlägg rätt att om man inte får en syl i vädret" så va då då ! Inte ditt problem !
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Vi som inte finns !

Jovist beror det på olikheter men jag har inte upplevt det personligen men jag har inte varit på någon träff här i denna klubben, men på många träffar i andra klubbar, kommer där en som harlite avvikande åsikt så är det inte lätt att komma in igemenskapen skulle jag tro,

och har då medlemmarna ett fordon som dom flesta har hatkärlek till då kann det väcka enorma känslor och diskusitioner och till slut kuaos.

Hej BeRoka !
Vi är nya i husbilsvärlden och har bara en sommars erfarenhet. Jag är nyfiken på vilken sorts fordon de flesta hyser "hatkärlek" till som du skriver. Det verkar för mig märkligt att en husbil "kan väcka enorma känslor och diskussioner och till slut kaos". Man vill ju inte gärna ställa till med kaos bland klubbkamraterna, framför allt inte utan att i så fall känna till varför.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vi som inte finns !

göta--petter,,:) ni som tror att ni inte finns?? ni har fel,,ni finns,,

ta inte ut förlusten i förväg,,jobba i stället för "existensen",,den har ni,,den har vi alla,, vi blir alla accepterade,,på ett eller annat sätt,,vi e ju en go förening,,:D

de e bara#bertil# där borta vid bordet,,han som sitter där,, han finns inte,,:D:D




nu ska ja åka o fixa en ställplats,,i första hand till dom som inte finns,,i andra hand till övriga,,hejs,,
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Vi som inte finns !

Jag är helt ny med husbil, och har inte varit på någon träff ännu....men det spelar kanske ingen roll, eftersom dessa möten sker ju ständigt överallt i samhället.

Har lite funderingar på varför jag tycker ni alla har rätt i erat tänk......

Eftersom människan är ett flockdjur liksom tex apan och hunden, så ser jag då detta "fenomen" ganska naturligt....om än inte accetabelt.
Att känna lite obehag och känsla av utanförskap, när man inte blir riktigt accepterad direkt i en grupp ....likväl som att en grupp(flock) inte öppnar famnen direkt och varmt välkomna en nykomling i sin grupp, tror jag i grunden är en ganska naturlig känsla och beteénde från båda håll.

Om man tar apan eller hunden, så är det inte fritt fram för en främmande singeldjur att komma in i en flock hur som helst.
Och även om flocken känner att de har behov av den nya individen, för att stärka upp sin grupp. Så kommer de att hårthänt mönstra av den nya och som då får undernådigt jobba på att bli accepterad....... poängen med detta är att flockmedlemmar inte skall komma och gå som de vill, eftersom det bl.a blir splittring i rang, rubbar balansen och att för varje gång det kommer in en ny så finns det alltid risk med medtagna sjukdommar.

Människosläktet inte är så gammalt .........

Så jag tror att det krävs lite mer ansträngning från båda håll i dessa nya möten mellan människor...... utan dåligt samvete för sina, som jag tror, omedvetet "naturliga" känslor och beteénde.

mvh Stig
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Vi som inte finns !

Hej skall ha en träff den 25-27 maj men har fått förlite uppslutning. Sist vi hade samma träff buggträff var alla mycket nöjda vissa fick nya vänner som de umgås med även vi fick vänner som vi träffar mycket trevligt. Hoppas nu att det är fler som anmäler sig. har själv råkat illa ut var med i en annan klubb som vi inte blev välkommen, alla skulle sätta ut sina bord för att göra ett långbord när Bo satte ut vårt bord blev det flyttat då sa de bara börja inte bråka med honom för han har ett häftigt humör sedan tog ingen hand om oss den klubben är vi inte med i nu. Ha det så bra alla så ses vi.:twitcy:Ruth o Bo
 
Toppen