• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi ska ge Europa gratis internet

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Läste detta på Omni.se och det verkar ju bättre än EU:s löften.

Zuckerberg: Vi ska ge Europa gratis internet
● TECH Facebookgrundaren Mark Zuckerbergs initiativ Internet.org har tillhandahållit internetuppkoppling – om än en mycket begränsad sådan – till mängder av människor jorden över, primärt i fattiga och svårtillgängliga områden med klen infrastruktur. Men nu har Zuckerberg avslöjat att han även tänker förse Europa med gratis internet. Uppkopplingen ska vara tillgänglig för ”vem som än behöver den” enligt Mark Zuckerberg.

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Vi ska ge Europa gratis internet

Nej, det är postat idag: Zuckerberg: Vi ska ge Europa gratis internet

Jag skulle tro att Zuckerberg har både råd att göra det och han har säkert förmågan att tjäna pengar på det.

Knarrevik berättade för några dagar sedan om googles planer (går säkert att söka fram) och min amatörmässiga tolkning av situationen är att både google och facebook ser nackdelarna med höga roamingkostnader som drabbar deras business negativt, jag hoppas nån av dem kommer på ett sätt att klara av det som inte kan klaras av att göras nu av de som borde ta tag i det.
Det sista var en omskrivning och kan förkortas ner till två bokstäver. ;)

mvh jocke

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vi ska ge Europa gratis internet

Ut fra diverse meldinger så er det lite som skiller FB og GoogleFi sine ideer rundt dette.
Begge tar utgangspunkt i kartlegging av tilgjengelige Wifi nett åpne eller med avtale med bolaget, begge supplerer dette med et simkort som støtter multiple MVNO - Mobile Virtuell Network Operator avtaler.

Begge ser det hele som en måte å selge mer reklame :D, Google i admin-appen som foreløpig er låst til en Nexus modell som hører hjemme i USA. FB har allerede laggt in noe kode både på web-utgaven og i appene, har selv sett menyvalg for dette i noen dager (en liten glipp?)

Toppen