• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi har varit med om något unikt i helgen

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
i fredags åkte vi till Öland och hamnade i Borgholm, ovetande om att det var Victoria-dagen och att 30-års festen skulle prägla staden i så stor utsträckning som den gjorde
vår vana trogen åkte vi ner till hamnen i Borgholm för att se om någon husbilsägare trotsade p-förbudet och fann några stycken som stod i gamla färjeläget längs strandkanten
vi backade in på en vanlig p-plats vid Lantmännen och tog en promenad på stan
på väg tillbaka fick vi syn på ett antal husbilar på "marknadsplatsen", ängarna strax norr om gamla ostfabriken och Kapelluddens camping, vi gick dit för att se hur det såg ut och ev prata med någon av dom som stod där, döm om vår förvåning när grindarna med "Camping förbjuden"-skylten var uppställda på vid gavel och en skylt med P-symbol och tilläggstavlan "Övernattningsplats / Stellplatz" var uppsatt vid infarten
halvspringande hämtade vi vår bil och körde in på området och fann en plats alldeles vid strandlinjen, ca 30 andra bilar fanns på plats i fredags kväll, några tält och husvagnar fanns det också
på lördagen tjänstgjorde gräsplanen också som extraparkering för alla som kom till Borgholm för att se föreställningen med en massa kändisar i samband med 30-års uppvaktningen, det var nog 400bilar totalt på ängarna
jag pratade med en husbilsägare som varit först på plats när man öppnat upp och fått tillfälle att byta några ord med tjänstemannen från Gatukontoret i Borgholm, Hans Johannesson, som kunde berätta att man öppnade upp tillfälligt denna helgen från fredag till onsdag och att man långsiktigt söker en lösning på dilemmat med husbilarnas parkering i Borgholm, Hans J började på Gatukontoret i januari detta året och har fått frågan på sitt bord, detta var det första inititativet från hans sida och han vill gärna ha återkoppling på detta från oss om vad som behövs osv
jag kommer att skriva till honom och tacka för initiativet, jag har pratat med lokaltidningen och bett dom skriva något positivt om det hela, bra vore om någon från HBK tar på sig att skriva till Hans för HBKs del och förklara vilka önskemål vi har nu när det äntligen sträckts ut en hand till oss

IMGP0271-400.jpg
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Vi har varit med om något unikt i helgen

Anders, intressant....

Man kanske skulle gå över till den royallistiska ådran.....

Tänk om det fanns en massa kungabarn, o dessa fyllde år lite oftare..eller fler kloka kommunala tjänstemän.


Mvh
Dag
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Vi har varit med om något unikt i helgen

Vi blev också oerhört överraskade då vi kom och såg skylten med Stellplatz och pil in på gräsplanen. Det är vi som står direkt innanför grinden till höger. Tyvärr har dom avgiftsbelagt parkeringen till vänster om grinden som tidigare var en jättebra ställplats. Avgiften är nu 8 kronor/timme dygnet runt alla dagar. Det blir 192 kronor/dygn. Bara inte detta blir motsvarande för den planerade satsningen på ställplatser vid hamnen. Annars ska dom ha en eloge för denna positiva satsning för denna helgen.

:wink: :wink: :wink: :wink:
 
Toppen