• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi har köpt våran första husbil

F

F.d. 25134

Guest
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Vi kommer också till Kista mässan på lördagen, hör av er om ni har frågor om Rapido, vi har ju haft vår i 4 säsonger.
//Ann o Poppe
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Hej Lundsholm
Jag är väldigt enkelriktad kanske rent av unik, som inte har en HB med blåsvärme.
Men du 2009 träffade vi en Rapido åkare ute på Lofoten,som då åtminstonde var medlem i HBK.Han fick ta El från oss för det var fullt med HB:ar som hade kopplat in sig på EL.
Hans dröm som han uttryckte var en Rapido med "Mersamotor" på 160 Hk ,för den lilla Fiaten på 130 Hk var inte stark nog.Dessutom vad det ALDE som han ville ha och värmeväxlare inte Truma blås.
Innan vi bestämde vilken HB vi skulle har var vi faktiskt ner till Sollebrun och tittade på Rapido HB:ar.
Men det var bara " blåsare "som de hade inne på den tiden, idag vet jag inte vad Rapido kan erbjuda.
Du lyssnar du på Carl - Jan och hans vin tipps? eller köper du vinet å hoppas på att han "rekar" det.
Ha det, vi ses kanske i sommar, dock inte i Juli för då är sommarbilarna ute på vägarna.
Vidhem
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Hej Lundsholm
Jag är väldigt enkelriktad kanske rent av unik, som inte har en HB med blåsvärme.

Bra Vidhem nu kom det lite motiv och orsak... Tyckte bara ditt första inlägg inte hade känts bra att få om det varit mitt första inlägg, vilket inte är länge sedan... Sen skulle jag nog oxå föredra Alde, men speciellt första köpet är ofta en kompromiss om inte annat av pris skäl, så var det i alla fall för oss. Vi ville inte lägga ut för mycket förrän vi testat vad vi tyckte om detta liv och hur skulle just vi använda hbn...
 

Bertil & Margareta

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
5275
Medlemskap
2025
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Grattis till ert val av bil.
Vi har en Rapido 9090DF sen tre år tillbaka som vi trivs jättebra med, har bara varit i sverige med den men inga problem än så länge.
Lycka till med er. /bertil
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.848
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Hej Lundsholm
Jag är väldigt enkelriktad kanske rent av unik, som inte har en HB med blåsvärme.
Men du 2009 träffade vi en Rapido åkare ute på Lofoten,som då åtminstonde var medlem i HBK.Han fick ta El från oss för det var fullt med HB:ar som hade kopplat in sig på EL.
Hans dröm som han uttryckte var en Rapido med "Mersamotor" på 160 Hk ,för den lilla Fiaten på 130 Hk var inte stark nog.Dessutom vad det ALDE som han ville ha och värmeväxlare inte Truma blås.
Innan vi bestämde vilken HB vi skulle har var vi faktiskt ner till Sollebrun och tittade på Rapido HB:ar.
Men det var bara " blåsare "som de hade inne på den tiden, idag vet jag inte vad Rapido kan erbjuda.
Du lyssnar du på Carl - Jan och hans vin tipps? eller köper du vinet å hoppas på att han "rekar" det.
Ha det, vi ses kanske i sommar, dock inte i Juli för då är sommarbilarna ute på vägarna.
Vidhem

Ja, enkelriktad/enkelspårig är väl bara förnamnet! :rolleyes:
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Lycka till med bilen. Jag blir så sur. Jag skulle så gärna vilja till Kista mässan. Men har häcken full på lördag. Ska gratta svärmor + att jag själv fyller år. Middag på kvällen. Och på söndag åker vi söder mot Spanien. Mannen är på kurs i Halmstad hela den här veckan. :yes:
 
F

F.d. 2769

Guest
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Hej!
Vi fick ett ryck och köpte husbil (en gammal dröm) i förra veckan , det blev en Concorde Charisma.
Den verkar ha allt vi ville ha i en husbil , tror vi iallafall :)

Nu håller jag på att installera ett Dometic Tec 30 för att täcka el behovet när vi ska fricampa vintertid.

Vi ser fram emot att komma ut på vägarna och träffa på er alla !!
 
F

F.d. 30211

Guest
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Nu är våran Nya husbil på gång Det är en Rapido 766dF Vi ska hämta den i slutet på den här veckan.Vi har varit och tittat på den.Man håller på och monterar lite xtra tillbebör pluss att vi ska få regskyltar.
MVH Arne o Birgitta Lund
 
Senast redigerad av en moderator:

Göran N

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
4828
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Vi har en Rapido 9095 sedan ett år tillbaka, köpt på PR-husbilar i Sollebrunn. Mycket nöjd med planlösning och inredningen, dock lite besvikna på att det varit en hel del fel, visserligen har PR-husbilar hjälpt till att lösa dessa på ett föredömligt sätt, med man kan ändå undra hur leverantören kan missa dessa fel. Kanske bättre att köpa en bil som är ett par år och alla 'skönhetsfläckar' är fixade. Snickerierna verkar välgjorda, kranar i mässing känns rejäla, färger och trämaterial är ljusa och sittgruppen rymlig. Vi använder bilen året runt och det funkar bra ner till -10 grader, vid lägre temperaturer lämnar el-patronen i Truma-värmaren mycket att önska, på gasol är det inga problem. Nästa husbil kan helt klart bli en Rapido igen, och med PR-husbilar som leverantör.
 

terbelli

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Tibro
HBK-Nr
1531
Medlemskap
2021
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Grattis till husbilen.
Efter nästan 11000 tusen mil och 6 år runt hela Europa och utan problem med våran
Rapido så är det bara att njuta nu när ni får eran nya bil.
Vi har nu bytt till en ny Rapido. Samma som eran. en 766 df. Den är lite kortare ca 40 cm.
Men vi älskar att köra i storstäder och upptäcka lite annat än bara sol och bad. Så då passar
det med en liten och smidig bil.
Hälsninar från Terbelli
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Helt utanför ämnet ..... Men ändå ;)

Mötte en Nordic på väg till jobbet, han som körde hade både täckjacka och toppluva på sig, leendet som infann sig räckte hela vägen till jobbet :D

Grattis till köpet !! Tyvärr ingen erfarenhet av Rapido.

Peter :D
 

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Grattis till nya bilen, den kommer säkert att ge er mycket glädje.
Ni kommer att lyckönskas av många trots att en del är lite märkesfixerade, så se bara det positiva.
Helena & Rolf
 

jörgen o solveig

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Falun
HBK-Nr
9300
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Grattis till er nya Rapido, vi köpte en likadan i höstas, och hann göra ett par resor med den. Bra kvalitetskänsla, liten garderob och något trång vid tvättstället, allt annat känns mycket bra.
Lycka till
 
J

Johank

Guest
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Köpte en Rapido 9090Df -14 hos Bengt i Örkelljunga för ett par veckor sedan, då vår adria Matrix inte blev som vi tänkte. Ingen erfarenhet av rapidobilar men det kändes helt rätt. Det blir ju dock fjärde husbilen på 6 år... Ska bli kul att hämta vår nya kompis den 4 april...
 

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Grattis till husbilen,jag har ingen erfarenhet av er men kollade lite på nätet ikväll och den ser ju jätte fin ut!

Vi började med en Bürstner I572 och det var då vår dröm.
Efter några år slog vi till och köpte en ny Adria Sonic förra året, som nu är vår dröm bil.
Det är olika tyck och smak över tid och person.
Men grattis igen till husbilshobbyn, det är toppen!


mvh
Anders
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
326
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Hej

Jag har en Rapido 9086DF 2008:a och är mycket nöjd. Det har blivit ett par resor till Kroatien, överviintring i Spanien, flera resor i Europa och mycket annat. TOPPEN bil, toppen service hos PR

Lasse
 

leif.o

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5836
Medlemskap
2024
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Grattis till er första Rapido,det blir säkert fler.
År själv inne på Rapido nr 2, nu 7090df,kommer från 766FF.
Varför Rapido jo välbyggd fin träinredning hela bilen inger en varm kännsla.
Önskar er en trevlig trevlig HB-sommar.:)
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Vi har köpt våran första husbil

Vill också säga grattis till er Rapido. Har haft husvagn i många år. Men efter ett besök på Elmia mässan förra året och diskussioner med goda vänner ( som har husbil ) så fattade vi ett beslut om att prova husbils livet. Så vi började också leta runt efter ett lämpligt objekt. Vi ville ha ,långbäddar , extrabäddar ( till barnbarn om de ev, vill åka med) och stort garage. Och i oktober hämtade vi ut en ny Rapido 866F. Har bara hunnit vara ute 2 ggr. Så vi ser med stor spänning fram emot vad husbilslivet har att erbjuda.

Kenneth
 
Toppen