• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi gräver vår egen grav

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Handlar ofta på lidl med stora parkeringar, inga problem, vill inte svenska handlare att vi smyger in med stora husbilar och handlar är det upp till dem,eller hur. Vi har perfekta ställen att parkera i hela landet,inga problem adjö.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Snygg parkering på bredden över fyra platser vid ett köpcentrum. Visa bilaga 229704
Den som skaffar fordon av denna storlek får naturligtvis ta konsekvenserna och parkera där plats finns! Tänk om alla som kör buss och lastbil också skulle göra så här? Finns ju många enbilsåkare som kanske behöver fylla på sin proviant.......
 
F

F.d. 64253

Guest
Anser du att varje näringsidkare ska tillhandahålla P-platser för hur stora husbilar som helst? Det är i princip trångt på alla handelshus parkeringar idag. Ska vi då kräva att de minskar ner det redan ansträngda antalet vanliga platser för att några stora husbilar ska få plats? Så inkomstbringande är vi inte! P-platserna är en del av handelshusens budget. Tror inte att övriga kunder anser att priserna ska höjas för att det ska finna särskilda P-platser för stora husbilar. Nej, har vi stora bilar, får vi leta upp lämpliga platser att parkera på och sedan gå eller cykla till handelshuset.
Helt rätt,
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Så här stod jag i torsdags…vid Örebro sjukhus… gumman skulle opereras kl 7 på morgonen…tog två platser betala för en… det var inget som helst problem enligt parkeringsvakten…men om jag hade personbil + släp så hade det blitt 2 avgifter.
Sen är det väl ändå det sunda förnuftet som får avgöra hur man parkerar…sen handlar det inte bara om parkering…har sett åtskilliga ”små” bilar som tömmer sin ”skit” efter vägarna…

Sen om man ser nån dom beter sig illa, både parkeringsmässigt och fultömmer så kan man väl istället säga till vederbörande ist för att ta bild o hänga ut här…som säkert inte läser detta forum.

Tack för ordet
//Klasse
IMG_1592.jpeg
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Har rest runt lite i Danmark och norra Tyskland och i Danmark var det verkligen glest på de campingar och ställplatser vi besökte
Jag såg ett reportage som sade exakt det du observerat.
Kommer inte ihåg var jag såg det, men en intervjuad campingägare sade att gästerna dragit till medelhavet och Skaninavien.
 
Toppen