• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi åker till Frankrike för att cykla i bergen, njuta av Paris och följa Tour d’France. Och många fler äventyr hoppas vi

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.

Vi har precis börjat vår resa söderut. Vi ska ner till Frankrike för att spendera sommaren där.
Vi det är jag David, Frida min fru och Elise vår dotter. Med på resan är också vår fjärde familjemedlem Sol, en liten glad mellanpudel.
Vi brukar åka till Frankrike med ojämna mellanrum men i år blir det lite speciellt eftersom jag har rehabbat hjärtst efter hjärtmuskelinflammation jag drog på mig för två och ett halvt år sedan. Jag blev varse inflammationen när jag cyklade uppför Mount Ventoux och den resan slutade till slut på hjärtintensiven. Sedan dess har jag ömsom vilat och ömsom tränat och förhoppningen är att det ska fungera att cykla i bergen i sommar igen. Hoppas, hoppas, hoppas! Vi får se hur det går men först ska vi börja i Paris där frun ska leta tyger och dottern åka longboard. Vi kommer lägga upp lite filmer från resan på vår youtubekanal och nu har vi lagt upp den första. Är ni nyfikna finns den här:

Ha en fin afton DavidS

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har vi varit ute en och en halv vecka och hunnit en bit söderut. Vi är inte riktigt nere vid cyklingen än men snart
1f609.png
Vi har filat ihop en video fram till och med Laon, en fantastisk medeltidsstad som vi hittade på toppen av ett litet berg med ställplats precis vid porten. Resan dit var både hiss och diss med besök i sko- och en väldigt stor cykelaffär, bike-discount megastore! När vi kom till Frankrike kom dock äntligen finvädret med sol och lite värme. Om någon är nyfiken på resan så finns filmen här:

Och nästa avsnitt kommer vara från ett Paris där tydligen lite vad som helst kan hända
1fae3.png
Och det avsnittet har ett par cykelturer i Paris!
Ha en fin afton! Familjen Solstormarna.

Senast ändrad:

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Trevligt med Frankrike och Paris. Vi var där för ett antal år sedan med husvagn och campade bland annat på en fin camping i Boulognerskogens utkant. Hade också med cyklar och det var lite spännande att cykla i Paristrafiken med 2 barn ......Sedan besökte vi Honfleur och Atlantkusten. Jag är ju intresserad av minnesmärke från D dagen.....

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Trevligt med Frankrike och Paris. Vi var där för ett antal år sedan med husvagn och campade bland annat på en fin camping i Boulognerskogens utkant. Hade också med cyklar och det var lite spännande att cykla i Paristrafiken med 2 barn ......Sedan besökte vi Honfleur och Atlantkusten. Jag är ju intresserad av minnesmärke från D dagen.....
Japp, den campingen har vi också bott på några gånger. Vi har tidigare trivts lite bättre på Huttopia i Versailles (och denna gång) men nu verkar det som Huttopia satsat friskt på City-camp så det får nog bli den nästa gång.Paristrafiken kan definitivt bjuda på lite utmaningar, speciellt när de bygger om inför OS
Och den campingen ligger så perfekt nära där parisarna cykeltränar på helgerna och det är så kul att hänga på den gemenskapen när man ändå är här. Men det är nästa avsnitt

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Japp, den campingen har vi också bott på några gånger. Vi har tidigare trivts lite bättre på Huttopia i Versailles (och denna gång) men nu verkar det som Huttopia satsat friskt på City-camp så det får nog bli den nästa gång.Paristrafiken kan definitivt bjuda på lite utmaningar, speciellt när de bygger om inför OS
Och den campingen ligger så perfekt nära där parisarna cykeltränar på helgerna och det är så kul att hänga på den gemenskapen när man ändå är här. Men det är nästa avsnitt
Ja Boulognerskogen är otrolig med alla olika arenor i alla tänkbara sporter. Lär ju vara en del skumrask också men vi märkte inget sådant mer än att det fanns prostitution lite här och var.....

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har vi gnetat ihop vår tredje video från vår resa. Det hände så mycket i Paris att den fick bli i två delar men här kommer Paris del 1.
Vi åker till Paris och camping Huttopia i Versailles. Det blir inköpsrunda av tyger, både på kända och okända ställen. Sedan blir det en cykeltur i den tidiga parismorgonen (lördag morgon med nattrumlare på väg hem). Jag får börja turen med att bryta mig ut från campingen som tydligen låser in gästerna under natten. Under turen sedan hoppar jag över en damväska med cykeln för att undvika kollision, kör in i en misshandel och hamnar i en diskussion med polisen. Därefter åker jag fel och hamnar i Boulognerskogen och träffar på ravande glädjeflickor för att slutligen hitta hem till lite lugn och ro. Ha en fin afton

Toppen