• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi åker till Frankrike för att cykla i bergen, njuta av Paris och följa Tour d’France. Och många fler äventyr hoppas vi

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.

Vi har precis börjat vår resa söderut. Vi ska ner till Frankrike för att spendera sommaren där.
Vi det är jag David, Frida min fru och Elise vår dotter. Med på resan är också vår fjärde familjemedlem Sol, en liten glad mellanpudel.
Vi brukar åka till Frankrike med ojämna mellanrum men i år blir det lite speciellt eftersom jag har rehabbat hjärtst efter hjärtmuskelinflammation jag drog på mig för två och ett halvt år sedan. Jag blev varse inflammationen när jag cyklade uppför Mount Ventoux och den resan slutade till slut på hjärtintensiven. Sedan dess har jag ömsom vilat och ömsom tränat och förhoppningen är att det ska fungera att cykla i bergen i sommar igen. Hoppas, hoppas, hoppas! Vi får se hur det går men först ska vi börja i Paris där frun ska leta tyger och dottern åka longboard. Vi kommer lägga upp lite filmer från resan på vår youtubekanal och nu har vi lagt upp den första. Är ni nyfikna finns den här:


Ha en fin afton DavidS
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har vi varit ute en och en halv vecka och hunnit en bit söderut. Vi är inte riktigt nere vid cyklingen än men snart
1f609.png
Vi har filat ihop en video fram till och med Laon, en fantastisk medeltidsstad som vi hittade på toppen av ett litet berg med ställplats precis vid porten. Resan dit var både hiss och diss med besök i sko- och en väldigt stor cykelaffär, bike-discount megastore! När vi kom till Frankrike kom dock äntligen finvädret med sol och lite värme. Om någon är nyfiken på resan så finns filmen här:


Och nästa avsnitt kommer vara från ett Paris där tydligen lite vad som helst kan hända
1fae3.png
Och det avsnittet har ett par cykelturer i Paris!
Ha en fin afton! Familjen Solstormarna.
 
Senast ändrad:

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
622
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Trevligt med Frankrike och Paris. Vi var där för ett antal år sedan med husvagn och campade bland annat på en fin camping i Boulognerskogens utkant. Hade också med cyklar och det var lite spännande att cykla i Paristrafiken med 2 barn ......Sedan besökte vi Honfleur och Atlantkusten. Jag är ju intresserad av minnesmärke från D dagen.....
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Trevligt med Frankrike och Paris. Vi var där för ett antal år sedan med husvagn och campade bland annat på en fin camping i Boulognerskogens utkant. Hade också med cyklar och det var lite spännande att cykla i Paristrafiken med 2 barn ......Sedan besökte vi Honfleur och Atlantkusten. Jag är ju intresserad av minnesmärke från D dagen.....
Japp, den campingen har vi också bott på några gånger. Vi har tidigare trivts lite bättre på Huttopia i Versailles (och denna gång) men nu verkar det som Huttopia satsat friskt på City-camp så det får nog bli den nästa gång.Paristrafiken kan definitivt bjuda på lite utmaningar, speciellt när de bygger om inför OS
Och den campingen ligger så perfekt nära där parisarna cykeltränar på helgerna och det är så kul att hänga på den gemenskapen när man ändå är här. Men det är nästa avsnitt
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
622
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Japp, den campingen har vi också bott på några gånger. Vi har tidigare trivts lite bättre på Huttopia i Versailles (och denna gång) men nu verkar det som Huttopia satsat friskt på City-camp så det får nog bli den nästa gång.Paristrafiken kan definitivt bjuda på lite utmaningar, speciellt när de bygger om inför OS
Och den campingen ligger så perfekt nära där parisarna cykeltränar på helgerna och det är så kul att hänga på den gemenskapen när man ändå är här. Men det är nästa avsnitt
Ja Boulognerskogen är otrolig med alla olika arenor i alla tänkbara sporter. Lär ju vara en del skumrask också men vi märkte inget sådant mer än att det fanns prostitution lite här och var.....
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har vi gnetat ihop vår tredje video från vår resa. Det hände så mycket i Paris att den fick bli i två delar men här kommer Paris del 1.
Vi åker till Paris och camping Huttopia i Versailles. Det blir inköpsrunda av tyger, både på kända och okända ställen. Sedan blir det en cykeltur i den tidiga parismorgonen (lördag morgon med nattrumlare på väg hem). Jag får börja turen med att bryta mig ut från campingen som tydligen låser in gästerna under natten. Under turen sedan hoppar jag över en damväska med cykeln för att undvika kollision, kör in i en misshandel och hamnar i en diskussion med polisen. Därefter åker jag fel och hamnar i Boulognerskogen och träffar på ravande glädjeflickor för att slutligen hitta hem till lite lugn och ro. Ha en fin afton

 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu är ett nytt avsnitt ute! Obs! Vi testar AI-textning på inrådan av Fridas bror, Dan
Vi besöker en matmarknad i Versailles och förundras över utbudet. Sedan blir det en cykeltur in till Boulognerskogen för att cykla med de stora pojkarna (och tjejerna). Det var inte helt enkelt att hitta dit men skam den som ger sig.
Vi avslutar Parisbesöket med en mysig eftermiddag där Elise åker longboard med de superduktiga skatarna vid deras häng på Seinekanten.


Ha en fin afton. DavidS
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har vi åkt vidare söderut till värmen. I det här avsnittet provar vi France Passion fast kanske inte de vanligaste ställena. Vi provar först en liten ostgård men framförallt besöker vi en akvaponi där man odlar regnbågslax kombinerat med grönsaker. Det var ett synnerligen trevligt och lärorikt besök vilket kan rekommenderas starkt om någon har vägarna förbi. Vi besöker även Valhrona Cit'e och testar deras choklad och rundtur.
Ha en fin afton Familjen Solstorm

 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
350
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Morsomt å følge med dere på ferieturen, takk for at du deler!

Om jeg kan komme med litt konstruktiv kritikk må det være at bakgrunnsmusikken er for høy, den overdøver mye av dialogen innimellom. Spesielt når du er ute på sykkelturene dine og stemmen din allerede er ganske dempet, da blir det bare uforståelig mumling. Når det i tillegg dukker opp tekst i videoen som forsvinner alt for tidlig, og som heller ikke alltid er relevant til dialogen, blir det litt mye "multitasking" for å få med seg alt.

Men fortsett for all del med filming og deling videre på turen, jeg koser meg med hver nye episode! :)
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
I går kväll tog vi en liten cykeltur i det franska vinlandskapet. Det vissade sig bli en ovanligt spännande men också fin kvällstur. Vi klippte ihop en liten video ifrån turen om någon är nyfiken;) Mvh Fam Solstorm.
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Ett litet ögonblick från touren, I förrgår var vi på toppen av Col Du Noyer och kollade på touren. Vi fångade ett ganska extremt ögonblick där när en man i wingsuit kastade sig ut ifrån en klippa och flög rätt över huvudena på cyklisterna när de kom uppför backen. På touren kan tydligen allt hända!
Ha en fin dag! DavidS
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har turen gått vidare och vi provar Gorges de la Nesque med husbilen. Den var lite för spännande för vår smak men vägen hade en fantastisk utsikt och bjöd på mycket spänning. Om ni funderar på hur stor husbil man kan ha på de här vägarna så ta en kik och bilda er en egen uppfattning;)
Ha en fin dag Familjen Solstorm
 
Toppen