Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Sitter en oljefälla på motorblocket direkt bakom kylaren och en slang går till insugsslangen mot luftrenaren. Så på min 8144.21 Sofim motor.Någon som vet var den sitter,motorn går bra men kanske skäl att kolla . MWh Gusta!
javisst på båda frågorna.Du menar på motorns framsida, är det diesel du har
På din -90:a kan oljefällan vara av plast och har då flera slangar… har bilder men är i England just nu. Kan fixa bilder under nästa veckajavisst på båda frågorna.
Lag på sluten vevhusventilation kom 1969Hej,
Tack för bilderna.
Min motor är en 2,5TD motortyp 8144.21 från 1989.
Min motor har 1 utlopp (er motor har två) från "oljefångaren".
Slangen på min motor är riktad ned mot marken i nuläget.
Kanske är det så enkelt att sluten vevhusventilation kom först 1990?
Stort tack för ert svar.
Mvh/Per.S
På vad personbil ,lastbil , bensin , diesel , inga undantag?????Lag på sluten vevhusventilation kom 1969
På vad personbil ,lastbil , bensin , diesel , inga undantag?????
Hör med besiktningen vad som gäller för ditt fordon. Blir inte förvånad över svaret du får , efter alla tips här.Hej,
Tack för bilderna.
Min motor är en 2,5TD motortyp 8144.21 från 1989.
Min motor har 1 utlopp (er motor har två) från "oljefångaren".
Slangen på min motor är riktad ned mot marken i nuläget.
Kanske är det så enkelt att sluten vevhusventilation kom först 1990?
Stort tack för ert svar.
Mvh/Per.S
Min 1989 Ducato bensinare.Här kan du se hur det fungerar på en gammal Volvo motor.