Sv: Vet någon något om Tornspiran Bil?
Nu har jag lite mer tid att skriva

Vi bestämde oss för att köpa husbil efter semestern i somras och hittade ett exemplar hos Tornspiran som vi verkligen gillade. Vi hade telefonkontakt ett par gånger och fick beskrivningar och svar på de flesta frågorna även om han var svår att nå bitvis. Efter lite funderande bestämde vi oss för att vi var så seriöst intresserade att vi ville komma och kolla (en fredag) och att allt skulle vara förberett för affär. Vi skulle köra till en vågstation och om allt i övrigt var enligt beskrivningen så skulle vi göra affär.
När fredagen närmade sig så meddelade Tornspiran att det kunde bli svårt att hinna visa bilen på fredagen men lördagen skulle det gå bra. Vi stod på oss eftersom vi hade planerat att ta tåget dit och en omväg hem med bilen för en del inköp m.m. Det gick dock inte så besöket sköts fram en dag. Vi planerade och gjorde inköpslistor och jag hängde här på forumet och läste allt jag kunde hitta
På fredag kväll ringde säljaren och meddelade att bilen var såld. Vi hade blivit lovade bilen och när vi ifrågasatte hur han kunde sälja bilen till någon annan innan vi fick chansen, vi hade ju t.o.m. köpt den på fredagen om vi hade fått, så sa han att en tidigare spekulant hade köpt den. De hade tittat på bilen långt tidigare men valt att inte köpa. Nu var det på väg hem efter en lång utlandsvistelse och på vägen hem hade de ångrat sig och meddelat att de trots allt ville köpa bilen. Vårt önskemål om att vi ändå borde få chansen var för döva öron och vi fick packa upp och skrota planerna på att hämta vår dröm. Den tidigare spekulanten hade förtur enligt honom.
Vi inser givetvis att han får sälja till vem han vill. Eftersom han hade visat bilen för den andra köparen tidigare så kände han väl att det var en säkrare affär och löftena till oss och vår besvikelse brydde han sig inte om. Han bröt väl inga direkta regler men hans omdöme och kundbemötande lämnar en del att önska. Jag skulle aldrig ge honom förtroendet att sälja en husbil till mig men det är baserat på min enskilda upplevelse.
Nu slutade det lyckligt för oss ändå. Någon månad senare hittade vi ett likadant objekt, bättre utrustat med lägre mil, hos Husbilstjejen i Närke