Hejsan och välkommen.
Som BigSpender skriver så är det inte så krångligt, men lite hjälp på vägen skadar kanske inte.
Reservdelar finns att få tag på här hos våra tillbehörsfirmor, men tyvärr så har de som vanligt en prissättning som gör deras delar rätt ointressanta. Delar finns även att finna på internetförsäljning på svenskspråkiga sidor men även deras priser börjar ligga i överkant även om de är mycket vettigare.
Så som sagt ovan, sök på Ebay, ta helst tyska .de eller engelska .co.uk för att hitta delar lättast. Tänk på att Citroën C25, Peugeot J5/J7, Fiat Ducato och även Talbot Express är i stort sett samma bil mellan -82 till -94 men med lite olika motorer beroende på märket som står i nosen på bilen.
Om du vill köpa reservdelar på en "vanlig" firma så är nog Axel A. i Tyskland lämpligast att handla från. (Det går bra med drivaxlar under Ducatonamnet.)
Leta reda på din bil en bit ner på sidan.
https://www.axel-augustin.de/shop2/Fiat-Professional-Ducato:::3.html
Här är under namnet Citroën C25.
https://www.axel-augustin.de/shop2/Citroen:::9.html
Här är deras lösa drivknut.
https://www.axel-augustin.de/shop2/...-shaft-joints-outside:::9_61_23847_23849.html
Här är en knut från England.
http://www.ebay.co.uk/itm/Talbot-Fi...r:1982&hash=item464047a7ab:g:dIEAAOSwu4BV4Yw~
Man får hålla lite koll på priset på frakten till Sverige, som tillkommer och kan variera rätt kraftigt.
Verkstadsböcker var det dåligt med till för några år sedan då de började att komma på nätet.
En enklare i A5 format som funnits länge och är rätt ok. är den här.
Elfte boken uppifrån (2,5 TD) är till din bil.
http://russek-publications.com/shop/citroen/citroen.html
Här har du även en hel del som du kan ladda hem från ett tidigare inlägg (29).
http://www.husbilsklubben.se/forums/t66612-2/#post682543
Det har skrivits rätt mycket om drivknutar och axlar tidigare här på forumet.
Jag lägger in några länkar till sidor som jag och andra har skrivit tidigare. Den första handlar om att byta drivknutsdamasken men det är samma arbete som knutar ungefär. Det handlar om vänster sida, men det är samma på höger sida bortsett att man även måste lossa stödlagret ur sitt fäste på den sidan.
Det finns även högeraxlar utan stödlager på en del bilar.
Här har du en del.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/468866
Här är lite upprepning skrivet en annan gång, men här ser du även en variant av stödlagerhållaren på högersidan.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/711272
Skriv gärna en rad om du undrar över något eller har problem med att hitta drivknutar eller ev. hela drivaxlar till din bil. Det finns alltid någon som kan hjälpa till.
När allt ändå är bortplockat så kan det vara idé att byta packboxar inne vid lådan, men då måste du tappa ut oljan först. Det kan också vara idé att byta stödlagret. Lagret är ett vanligt lager som går att köpa här hemma, men du behöver en ny krympring att värma upp, och som håller fast lagret, för den gamla får man slipa av för att få bort.
Hoppas det här kan vara till hjälp för dig.
M.v.h. JANKRO.