• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Verkstadshandbok till Fiat 2,5 TDI

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Verkstadshandbok till Fiat 2,5 TDI

Jag ringde en Peugeot-verkstad för att få reda på vad det är för pump men fick inget bra svar. "Det står på pumpen" sa dom. Mekanisk tycks den vara i alla fall.

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Verkstadshandbok till Fiat 2,5 TDI

Efter tålmodig och metodisk felsökning hittades felet till slut: en liten nästan osynlig spricka i bränslefilterhållaren. Intressant i sammanhanget är att jag nyligen bytte bränslefilter på en i husbilskretsar ganska välkänd firma i närheten.

Inte så lätt att hitta men till slut så lyckades Dj Freddy med benäget bistånd av Calle "Babefinder" och Örjan, nyinflyttad till Orust, hitta och åtgärda felet. Ny bränslefilterhållare med separat pump inköptes hos lokal handlare och så småningom sprang motorn igång med hjälp av lite eter i insuget!

Stort Tack till Dj Freddy med "crew" för detta! :) Nu leker husbilslivet igen. Jag undrar vad ett verkstadsbesök hade kostat! :cool:

Jappe

Toppen