• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Verkstadsbesök

• Startad av Startad av F.d. 13924
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 13924

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: talento
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 1,7 78hk
Årsmodell Chassie: 1992
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: globetrotter
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1992
Ämnesområde: Fram o bakvagn
Hej, jag söker nu en verkstad att lämna in min hb Fiat Dethleff årsm-92 i helst norra Sthlm för byte av drivknut alternativt damask/lager o det behöver ju inte vara orginaldelar. Kan ni rek nån bra verkstad, vore jag mkt tacksam. Ska även byta oljor. MVH: Kjelle

Kopparn
Kompletterar med detta. Jag har via mítt företag anlitat Lönns för alla mekaniska arbeten under 25 år-- 2-4 bilar i veckan främst för service framvagnskontroll och AC service --och har aldrig haft anledning att klaga.
Hälsn Bror

Samma grejer som Citroen och reservdelar har Hallbergs Bil o Motor Åkermyntan i Hässelby. Då blir det orginaldelar vill du ha pirat så finns det att få via Mekonomen Det är nog minsta problemet
// Bror

Mekonomen säljer bara kompletta drivaxlar för en smärre förmögenhet, o jag uppfattar det som att det inte finns till min, när man söker.. Borde vara billigare med bara ytterknuten och en damask. Men jag ska höra med Hallberg oxå, Bror.

Hej har lämnat in min bil på rep ang damask lös hö fram, det ryckte hacka i ratten åt hö ibland. Om inte drivknut/axel eller lager har hunnit ta skada, räcker det med att spruta in en massa fett då o sätta dit ny damask, eller? Jag såg att Kölis 75 antydde det vid nåt tillfälle men hittar det inte på forum nu.Kollar dom både yttre o inre knut när dom ändå håller på, tro?

Tillbaka
Toppen