• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Verkstadsbesök

F

F.d. 13924

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: talento
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 1,7 78hk
Årsmodell Chassie: 1992
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: globetrotter
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1992
Ämnesområde: Fram o bakvagn
Hej, jag söker nu en verkstad att lämna in min hb Fiat Dethleff årsm-92 i helst norra Sthlm för byte av drivknut alternativt damask/lager o det behöver ju inte vara orginaldelar. Kan ni rek nån bra verkstad, vore jag mkt tacksam. Ska även byta oljor. MVH: Kjelle
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Kopparn
Kompletterar med detta. Jag har via mítt företag anlitat Lönns för alla mekaniska arbeten under 25 år-- 2-4 bilar i veckan främst för service framvagnskontroll och AC service --och har aldrig haft anledning att klaga.
Hälsn Bror
 
F

F.d. 13924

Guest
Ok, Bror, men frågan är om dom tar in min husbil o kan skaffa fram drivknut om det skulle va fel på den? Den är gammal o Fiat
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Samma grejer som Citroen och reservdelar har Hallbergs Bil o Motor Åkermyntan i Hässelby. Då blir det orginaldelar vill du ha pirat så finns det att få via Mekonomen Det är nog minsta problemet
// Bror
 
F

F.d. 13924

Guest
Mekonomen säljer bara kompletta drivaxlar för en smärre förmögenhet, o jag uppfattar det som att det inte finns till min, när man söker.. Borde vara billigare med bara ytterknuten och en damask. Men jag ska höra med Hallberg oxå, Bror.
 
F

F.d. 13924

Guest
Hej har lämnat in min bil på rep ang damask lös hö fram, det ryckte hacka i ratten åt hö ibland. Om inte drivknut/axel eller lager har hunnit ta skada, räcker det med att spruta in en massa fett då o sätta dit ny damask, eller? Jag såg att Kölis 75 antydde det vid nåt tillfälle men hittar det inte på forum nu.Kollar dom både yttre o inre knut när dom ändå håller på, tro?
 
Toppen