• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ventil samt dörr

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025
Morning vänner.
Behöver lite tipps.
Var kan jag få tag på en magnetventil eller elstyrd ventil 12V som är ca: 1" och inte kostar en förmögenhet?
Har någon byggt om sin husbilsdör i bodelen och satt dit ett vanligt ytterdörrlås med handtag?
Ha en fin dag.
MVH KEJO20

Sv: Ventil samt dörr

Här kommer bilderna som lovat innersidan av dörrenär ine fördig ännu.
Handtaget fattas i mitt fall har jag valt en rund knopp på utsidan.

Bilagor

• CIMG0033.JPG
    CIMG0033.JPG
    920,4 KB · Visningar: 0
  • CIMG0032.JPG
    CIMG0032.JPG
    731,5 KB · Visningar: 0
  • CIMG0031.JPG
    CIMG0031.JPG
    669,4 KB · Visningar: 0
Sv: Ventil samt dörr

Morning vänner.
Behöver lite tipps.
Var kan jag få tag på en magnetventil eller elstyrd ventil 12V som är ca: 1" och inte kostar en förmögenhet?
Har någon byggt om sin husbilsdör i bodelen och satt dit ett vanligt ytterdörrlås med handtag?
Ha en fin dag.
MVH KEJO20

Vill du ha en el-motor som bara öppnar/stänger låsflärpen på dörren ? Då finns det en billigt grej som kan fungera .
En vanlig centrallåsmotor till en Volvo 740 en pasande för det är denna för 89:- och den ser identisk ut som på Volvo 740 .

Centrallåsmotor - Vikinglarm AB som dom skriver : En centrallåsmotor för de bilar som saknar motor i förardörren, ex. Volvo 740 .

Jag fick montera detta då jag monterade larm med fjärrkontroll och innan låste alla dörrar utom förardörren som då saknade motor.

Tillbaka
Toppen