Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är Burstner du får vända dig till, det övre är special inte något standard gallerHej.
Jag har tappat mitt ventilationsgaller till kylskåpet på min Bürstner Nexxo t 728. 2012
Det är det övre gallret. Det nedre som sitter kvar är av fabrikat Dometic.
Varken Hymercenter eller Dometic kunde (ville) hjälpa mig.
Någon som har tips?
Thomas
Nej det har en lokal plåtslagare fixat åt mig.Det är Burstner du får vända dig till, det övre är special inte något standard galler
Då förstår jag att du inte fått någon hjälp, då får du nog gå till plåtslagaren igenNej det har en lokal plåtslagare fixat åt mig.
Bürstner är inte till någon hjälp utsan hänvisar till lokala åf.
Hymercenter som är en stor sådan visste inget
så jag behöver alternativ med fantasi.
Det är lite svårt att se på bilen, men jag får intrycket att den lokale plåtslagaren modifierat (kanske förstorat) hålet för gallret – bl.a. med nya skruvhål. Om så är fallet, tror jag tyvärr att du får fortsätta leva med plåtslagarens lösning.Nej det har en lokal plåtslagare fixat åt mig.

Hej.Om hålet är 45x33,5 så heter luckan L500 .O den är hopplös o få tag i jag har letat till o från i 2 år mina är spruckna o limmade.
E de någon som kan hitta denna så uppskattas det mycket![]()
tyvärr så är det ytter mått på dennaHej.
Följ den här länken: Ventilationsgaller grå Dometic 289067502 | 1019298
Måtten är 278 x 438 och jag tycker det verkar rimligt i förhållande till det måttet på hålet som du angett.
Mvh / Roland
Hej.tyvärr så är det ytter mått på denna
450 x 340 mmkolla på camping4u.se de har en massa olika galler. vilka mått har du på gallret?
Är detta gallrets yttermått eller hålets mått?450 x 340 mm