• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Venedig

Lasseliten

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
22632
Medlemskap
2024
Hej alla husbilsvänner

Vi skall besöka Venedig på våran eurotripp i år vi har aldrig varit där så ni som varit där med husbilen var någonstans är bäst att stå vilka ställplatser är hyfsat nära vi skall även besöka öarna runt omkring Murano o burano

Lite tipps

Lasse o Ewa
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Också stått i Punta Sabbioni, där finns både ställplatser och camping, och det är lätt att åka båt till centrum.
 
S

Sören-6830

Guest
En av dagarna vi stod vid Punta Sabbioni tog vi båten till den lilla lugna och fina ön Burano, därifrån en båt till norra sidan av Venedig. Mycket lugnare del av staden, inte alls samma trängsel som runt Marcusplatsen.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
För enbart besök av Venedig så kan jag rekommendera Fusina Camping om man inte vill köra runt lagunen.
pos: N45 25 10 E12 15 25


Därifrån åker man "båtbuss" in till centrum.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
För enbart besök av Venedig så kan jag rekommendera Fusina Camping om man inte vill köra runt lagunen.
pos: N45 25 10 E12 15 25


Därifrån åker man "båtbuss" in till centrum.
Vi har varit där också för några år sedan. Varmt rekommenderas. Om det är Er första besök i Venedig bör Ni stanna några nätter. Det är så mycket att se så förberedd Er väl och planera i förväg vilka muséer, kyrkor, palatsen etc. vill man besöka. När är Ni där då gäller det att ta det lugnt, gör inte för ambitiösa dagliga planer så att Ni har tid att njuta av varje dags upplevelser.
 

Spike

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
28412
Medlemskap
2024
För en kortare period, bra ställplats:
Camping Venezia Village på Via Orlanda,
Tar man sedan bussen direkt utanför ställplatsen in till Venedigs hjärta som tar ca 10 min, biljetter köper du inne på ställplatsen.
 
Toppen