F
F.d. 24535
Guest
Jag letar utbytesrutor för sidofönster och bakfönster på min Fiat Ducato 10/Bürstner A532 Active -98. Har ledsnat på att fundera på att försöka laga, och tänkte byta åtminstone fönstren (sidofönstret är söndersprucket i innerrutan, bakfönstret har "delat" på inner- och ytterruta - klistret har helt enkelt släppt).
Jag hittar dock inte vad det är för ruta som sitter på. De är fästa på olika sätt - på sidorutan är de skruvade i ett gångjärn ovanför själva fönsteröppningen, och innerfönstret ligger tätt emot gummitätningen i runt fönsteröppningen.
Bakfönstret verkar sitta "klämt" i något slags metall. Kan någon slänga ett getöga på bilderna och försöka se vad det är jag har, och kanske tipsa om ersättningsfönstertyp? Tack!
Sidoruta inifrån:
Bakruta inifrån:
Sidorutans fästning ovanför själva öppningen:
Sidorutan utifrån:
Bakrutan utifrån:
Bakrutans fästning, klämd i metallist, med något slags skruvfäste:
Bakrutans fästning underifrån:
Jag hittar dock inte vad det är för ruta som sitter på. De är fästa på olika sätt - på sidorutan är de skruvade i ett gångjärn ovanför själva fönsteröppningen, och innerfönstret ligger tätt emot gummitätningen i runt fönsteröppningen.
Bakfönstret verkar sitta "klämt" i något slags metall. Kan någon slänga ett getöga på bilderna och försöka se vad det är jag har, och kanske tipsa om ersättningsfönstertyp? Tack!
Sidoruta inifrån:

Bakruta inifrån:

Sidorutans fästning ovanför själva öppningen:

Sidorutan utifrån:

Bakrutan utifrån:

Bakrutans fästning, klämd i metallist, med något slags skruvfäste:

Bakrutans fästning underifrån: