• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem håller ni på när det hettat till....

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Onödig fråga. Finns bara ett lag!

guldlagbild-2.jpg
 

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Hej alla idrottsvänner.Här är lite funderingar om idrott.

Min far,hans far och dennes far Per Larsson och hans far och farfar och generationerna före dem, dessa uppenbara överlevare, tyngda av plikt och herrans tukt och förmaning, skulle medvetna om dagens värderingar förnöjsamt och ödmjukt ta del av det faktum att kroppsarbete aldrig varit så uppskattat som i nutid.

Men att så triviala ting som:
Att springa efter en boll
Att slå en boll i ett hål
Att hoppa högt eller långt
Att springa fort
Att lyfta mycket och onödigt
Att slå andra på käften
Att åka skidor fort nedför en backe
Att alla dessa och andra former av likvärdigt kroppsarbete skulle röna sådan enorm uppskattning och möjlighet till ofattbara inkomster skulle hos dessa våra föräldrar väcka förundran.

Inte när det gäller prestationerna i sig utan det optimalt meningslösa i dessa utövanden.
De skulle förmodligen se en nivellering av mänsklighetens umbäranden som en viktigare prioritering än energispill på meningslöst kroppsarbete.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Och vi är redan nöjda med idrottsåret 2009
- VM guld i bandy till Sverige!!!

/elisabeth :wink:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Trots risken för att få alla "sportfånarna" på mig, så vill jag ändå tala om vad min morfar sade en gång i tiden.

Va sa morfar? Jo, morfar sa: Att springa runt på en gräsmatta och sparka på en boll, det är väl både skojigt och nyttigt. Men, dom där som sitter bredvid och tittar på och dessutom betalar pengar för det, dom måste det vara något fel på!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

PIF givetvis, man måste ju hålla på sin hemmaarena, i andra hand Luleå:msn_thumbup:
 

MatsNilsson

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1456
Medlemskap
2025
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Jonny!
Hoppas verkligen Leksand kommer tillbaka så vi får tillbaka matcherna vi verkligen
har saknat, nämligen Brynäs-Leksand och Leksand-Brynäs.
Åker nu snart upp till Läkerol Arena för att heja fram Brynäs till seger mot MoDo!!!!
Monica och Mats
 

Carthago47

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2024
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Nej då, det är inte så illa. Är uppvuxen i Leksand, har Leksand i blodet, hoppas bara att dom skall hålla nerverna i styr i år och klara detta slutspelet så dom hamnar i rätt serie igen. Under tiden får Frölunda mina applåder då vi bor i Göteborg. Men det är alltid "Heja Leksand, Hej". /Anki
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

Nej då, det är inte så illa. Är uppvuxen i Leksand, har Leksand i blodet, hoppas bara att dom skall hålla nerverna i styr i år och klara detta slutspelet så dom hamnar i rätt serie igen. Under tiden får Frölunda mina applåder då vi bor i Göteborg. Men det är alltid "Heja Leksand, Hej". /Anki





ÄNTLIGEN TACK:yes:
 

Lundhagen

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1307
Medlemskap
2024
Sv: Vem håller ni på när det hettat till....

I elitserien är det naturligtvis Djurgården som gäller.
Men jag kan upplysa om att det är i allsvenskan som den bästa och roligaste publikhockeyn spelas, och de bästa och roligaste matcherna spelas i Uppsala.
Med andra ord så heter det bästa laget Almuna IS. Vi missar inte en match.
/Tommy o Inga-Marie
PS
Det där om Djurgården var hon inte helt me på.
DS
 
Toppen