• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VDO Daytona GPS

F

F.d. 839

Guest
Hej pa Er,

Vem utav Er anvander sig utav en fast inbyggd GPS system marke VDO Daytona ? Jag har en foraldrad CD version sedan ar 2002 och fungerar inte sadar valdigt bra langre. Finns updatering att kopa i Sverige, pris ?

Tackar pa forhand.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Till alla,

Fick inget svar sa tydligen ar det val ingen som anvander sig utav en VDO GPS i husbilen. Har hittat en adress dar dom har ett speciellt erbjudande, € 290 for 9 stycken CD for ar 2007-2008 dvs hela Europa, annars kostar dom pa kontinenten € 158 styck.

Detta som information.
 

Jan-Åke

FD HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
37
Medlemskap
2023
Sv: VDO Daytona GPS

Hej jag har en Daytona som har CD den senaste skivan som jag skaffade var över Frankrike från 05 om jag minns rätt och den kostade ca 1600:-
Kör numera mest med Garmin 660 som har alla kartor som jag behöver.
Hälsn
Jan-åke
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Jan Ake,

Ska man kopa varje land for sig da blir det jatte dyrt, nu hade jag chansen att kopa hela pakettet for en relativ billing peng sa varfor in't.
 

Solifer594

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
778
Medlemskap
2024
Sv: VDO Daytona GPS

Hej på Er, alla glada!

Jag av Oss på HBK använder mig utav ett fast inbyggt GPS-system av märke VDO Daytona ? Jag har också en föråldrad CD version sedan år 2002 som fungerar sådär. Jag instämmer i frågan. Finns uppdatering att köpa i Sverige, och till vilket pris ?
Kör f.n också med TT i en handdator, vilket fungerar bra, men skärmen är större i Daytona´n . Kompletterar med PC, Fugawi, USB-gps samt Lantmäteriets Gröna, Blå och Röda kartor för att få tillgång till "spåren" och översikten.
I morgon, lördag lägger jag på vinterdäcken!

/Hälsningar HBK 778
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Finns uppdatering att köpa i Sverige, och till vilket pris ?
/Hälsningar HBK 778

Solifer - HBK 778,

Jag tor inte att man kan komma billigare undan med det erbjudandet som finna for narvarande. Vet ej om det finns en update i Sverige eftersom det van min forsta fragan i den trad men fick aldrig nagot svar av nagon. Jag misstanker att det maste finnas, fragan ar bara till vilket pris.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Till alla,

Har precies fatt hemma hela paketet via FEDEX. Igar bestalld i dag redan i brevlada vilken service.

Paketet innehaller 10 CD's med bland annat 30 foljande lander : A, AND, B, CH, CZ, D, DK, E, EST, F, SF, FL, GB, GBZ, H, I, IRL, L, LT, LV, MC, N, NL, P, PL, RSM, S, SK, SLO och V.

Pris € 291,57 inclusive FEDEX.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7590

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Mycket bra pris!
Kostar betydligt mer att köpa från KG Knutsson här i Sthlm.
Går att beställa direkt från Navteq eller Teleatlas via internet.
Vet dock ej priserna där. Var det så Du beställde Dina nya ?
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Rogge,

Stämmer, jag beställde direkt ifrån NavTeq Teleatlas i Bryssel dom har en site på internet. Pakettet innehåller 10 CD's (täcker hela Väst-Europa och lite till) och är väl värd sina pengar :holly-1-icon:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Maxivan,

Fördelen med att ha "genuine" mjukvara : om det inte fungerar så bytes det ut. Har också hört på omvägar, om man engång har köpt ifrån dom man följande år får extra rabatter. Låter bra tycker jag :holly-1-icon:
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: VDO Daytona GPS

Även jag har en VDO Daytona, från 2003. På några sätt en tilltalande apparat, trivsam kvinnoröst som vägleder och fungerar även som backkamera, men ett oeftergivligt krav på en navigator är ändå att man skall kunna lägga in koordinater.
I båten har jag haft GPS sedan -91, när deccanavigatorerna blev omoderna, och i även de första modellerna var det en självklarhet att kunna lägga in koordinater, men detta går alltså inte i min VDO Dayton. Den har nu fått gå ner i halvpension och fungerar som färddator och backkamera medan de primära navigationsuppgifterna har övertagits av GARMIN (men andra moderna apparter fungerar säkert lika bra).
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Aake07,

Nu kan jag kan lägga i co-ordinaterna i min Daytona detta efter en updatering av hårdvaran vilket gjordes förra året. Har inte använd denna funktion tack vara att jag använder mig utav andra GPS system i husbilen bland annat en PDA och en bärbar där jag kan också kan mata in GPS co-ordinater. Min Daytona är endast en backup som används mycket sällan :holly-1-icon:
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: VDO Daytona GPS

Belgien 1

Hej!
Hur gick det konkret till att uppdatera hårdvaran?
Mvh
Åke
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Hi Åke,

Jag lämnade in det till ett fristående GPS företag i Belgien. På förmidagen tog dom kontakt med mig och fick reda på att det jag ville ha utfört inte skulle fungera utan en updatering. Jag var ej närvarande men dom gjorde en hardware updatering kom inte ens ihåg vad jag betalade men det var inte billigt det kommer jag ihåg.

Vilken typ av Daytona har du :holly-1-icon:
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: VDO Daytona GPS

Hej igen Belgien 1,

Tack för svar. Jag sitter uppe i fjällstugan nu och har långt till husbilen. Jag minns inte modellbeteckningen på VDO Dayton, men i vilket fall är jag inte beredd att bekosta ngn dyr uppgradering på den. Var det dyrt i Belgien så lär det vare dyrare hos generalagenten här hemma.

Åke
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Åke,

Håller med dig en dyr upgradering är nog inte värd pengarna med tanka på att ovanpå det hela kommer då det nya kort material så är det "waste of time".

Kan gott tänka mig att det är mycket dyrare i Sverige för en liknande upgradering, en sak att komma ihåg är att inte alla tål en upgradering, vissa går inte alls :holly-1-icon:
 

Eva & Ulf

HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2024
Sv: VDO Daytona GPS

Hej på er alla ni med VDO dayton navigator , det satt en sådan i vår Hymer 630 Star Line 2001 ( Priv.imp. fr. Tyskland) och vi hade stora problem att få det att funka men efter kontakt med KGK i huvudstaden inköptes en Supercode skiva sen sommaren 2007 (compatible with all C - 10 enable navigation system) den kostade 2 995 Skr. innehåller 32 länder i Europa !! vi har bara haft tilfälle att testa den i Sverige och där har den funkat till 100% finns här någon som har erfarenhet av denna skivan från turer ute i Eu. ??
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: VDO Daytona GPS

Star Line,

Jag har samma version som du och har använd den Scandinaviska, Tyska, Holländska, och Franska CD. Fungerar utmärkt det finns t.om rondeller i Frankrike som är fortfarande under konstruktion och fanns redan med på kart materialet så inget att klaga på :holly-1-icon:
 
Toppen