F
F.d. 29837
Guest
Vi hämtade våran "nya" husbil igår. En Rapido 746 årsmodell 2005. Lacken på bildelen är matt. Vi påtalade det och fick med oss ett vax som heter Autosmart -Skandinaviskt hårdvax. Ser på burken att det rekommenderas till nya bilar eller fin lack. Tar kontakt med representant för Autosmart som rekommenderar att vi skall använda Autosmart Polish med hårdvax. Åker till ClaesOlsson och köper två burkar.
Läser sen i Rapidos bruksanvisning : "Vax skall inte anbringas på den del av husbilen som är i polyester och ABS". Vad jag kan se på bilderna med förklaring så är det hela bodelen som det gäller.
Kontakt med husbilsfirman och får beskedet att man kan vaxa bodelen om man använder Autosmarts produkter. Inga andra vaxer.
Nu känner jag mig alldeles för virrad.
Kan jag tolka det som att Rapidos bodel inte behöver vaxas. Den lacken ser fin och blank ut.
Finns det någon Rapido kunnig som vet hur det förhåller sig.
På våra tidigare husbilar har bodelen vaxats med bra resultat både "hemmagjort" och på salong.
Min fråga är alltså: Är det skillnad på Rapido och andra husbilar vad gäller lack?
Vore så tacksam om någon ville hjälpa oss att rätta ut frågetecknen.
Marianne och Bengt i Torslanda
Läser sen i Rapidos bruksanvisning : "Vax skall inte anbringas på den del av husbilen som är i polyester och ABS". Vad jag kan se på bilderna med förklaring så är det hela bodelen som det gäller.
Kontakt med husbilsfirman och får beskedet att man kan vaxa bodelen om man använder Autosmarts produkter. Inga andra vaxer.
Nu känner jag mig alldeles för virrad.
Kan jag tolka det som att Rapidos bodel inte behöver vaxas. Den lacken ser fin och blank ut.
Finns det någon Rapido kunnig som vet hur det förhåller sig.
På våra tidigare husbilar har bodelen vaxats med bra resultat både "hemmagjort" och på salong.
Min fråga är alltså: Är det skillnad på Rapido och andra husbilar vad gäller lack?
Marianne och Bengt i Torslanda