• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vaxat, putsat o rostbehandlat ford transit 2.4TDCI rimor!

Swiftjonne

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Olofström
HBK-Nr
15538
Medlemskap
2025
Nu har man hållit på hela dagen med att vaxa 2 ggr o slipat, rostbehandlat under husbilen.
Nu ska jag bara lägga detta sista imorgon med grundlack, vit lack och sen rostskydds massa under så ska det nog hålla lite till.

Men jag funderar på att nästa år att byta olja o filter men jag hittar inte var filtret sitter?
Hittar allt annat men själva filtret hittar jag inte! Någon som vet var det kan sitta!

Hittar billigt filter o olja på nätet så det är ju en 1/4 kostnad av vad dom på verkstäder tar!

Med vänlig hälsning Jonatan rimor superbrigg
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Vaxat, putsat o rostbehandlat ford transit 2.4TDCI rimor!

Oljefiltret sitter under en plast huv strax bakom kylaren . Om man lägger sig under bilen så ser man det :)

Filtret ser inte ut som de gamla plåt cylindern utan ett pappersfilter. :)
 

Swiftjonne

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Olofström
HBK-Nr
15538
Medlemskap
2025
Sv: Vaxat, putsat o rostbehandlat ford transit 2.4TDCI rimor!

Okej! Då vet jag det!
Tack för svaret ska ta mig en titt hur det ser ut!

Trodde det var dom vanliga oljefilter i plåtburk men jag fick bara leta o leta men misstänkte att det var något sådant men var ju inte riktigt säker!
Tack ändå för svaret o ha en trevlig helg!

Med vänlig hälsning jonatan
 
Toppen