• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vaxa husbilstaket - behövs det?

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Sv: Vaxa husbilstaket - behövs det?

Använder man bara riktiga grejor är det knappast något problem! :)

Jag håller med.
Och det går att hitta hyfsade produkter i handeln som funkar om man gör det en gång om året.
Och vad det gäller stegen så fäster jag den med ett spännband i något solcellsfäste så den inte kan glida när jag går upp på taket. Men visst det gäller att ta det lungt.

Då är vårt tak klart för denna säsongen.
Tak och luckor tvättade och och vaxade med Meguiars vax cleaner för hand.
Och gelcoathatten maskinpolerad med Biltemas rubbing och Meguiars vax cleaner för hand.
DSC_1842.JPG

Eftersom lack och ytbehandling har gett mig min inkomst på olika sätt större delen av livet, så känns det fel att inte göra det.
Det sitter i ryggmärgen.
Och det gäller att försöka bromsa åldrandet på både bil och sig själv.
Krister.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Husbilar, stegar, jordens dragningskraft och gamla människor är ingen bra kombination!:twitcy:

Här är skälet att jag aldrig rör taket. Vågar inte utan om det behövs får jag leja bort det jobbet. Tar det värsta samt fågelspillning via takluckorna.
Hög bil och gammal gubbe är en farlig combination.:)

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Samma här, jag lider inte av lite smuts på taket.
Tvättade det 2014 när husbilen köptes, och så nu för 3 veckor sedan, använder Abnet som är riktigt bra på skitiga husbilar m.m. :)
det taket är garanterat aldrig vaxat :cool:

Bilagor

• 2016-09-05 12.59.17.jpg
    2016-09-05 12.59.17.jpg
    1 MB · Visningar: 28
  • 2016-09-05 14.37.27.jpg
    2016-09-05 14.37.27.jpg
    954,2 KB · Visningar: 27

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag blev impad Krister (& Ursula), det gjorde du (ni) verkligen bra! Ska sätta genast igång imorgon bitti, inhandla vax & skippa stillasittande nätsurf på datorn. Det blir vaxning för hela slanten :swoon: OM regnet håller sig på sin kant... :yes:

Lite bild-uppfräschning på egen hand: fantastiskt fint arbete Krister 18 :cool::rolleyes::D:oops::p::(
Meguiars-vax.jpg

Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Samma här, jag lider inte av lite smuts på taket.
Tvättade det 2014 när husbilen köptes, och så nu för 3 veckor sedan, använder Abnet som är riktigt bra på skitiga husbilar m.m. :)
det taket är garanterat aldrig vaxat :cool:

Man blir lite avis när man ser resultatet, men jag har ett knottrigt tak hagel säkert så jag tvättar med abnet och vaxsar där det är slätt, även takluckor o solceller, Håkan

Toppen