• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattentank rengöring

kjellinge

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2759
Medlemskap
2026
Någon som har en bruksanvisning för " biotab clean water tank, cleaning tabs" etiketten förstörd av limmet så att olika språk blandats. 50 tabletter, tillverkare Biocool AB.

Mvh kjell

Sv: Vattentank rengöring

Ett litet tips...
Lös först upp tabletterna i en hink med vatten och häll sen i tanken.
Gjorde misstaget första gången att lägga i tabletterna i tanken. Det var ett h-e sen att skölja ut grumset/smulorna av tabletterna som samlades på botten av tanken, då de inte löste upp sig helt trots att jag kört runt rejält på gropiga o krokiga vägar för att det skulle skvalpa runt. Fick leka Houdini o krypa in under soffan o försöka komma åt så gott det gick att torka ur tanken manuellt. Problemet är ju att många tankar inte är helt släta i botten utan att förstärkningarna gör att det stannar kvar nån cm vatten här o var o där stannade tablettsmulorna.

Sv: Vattentank rengöring

Ett litet tips...
Lös först upp tabletterna i en hink med vatten och häll sen i tanken.
Gjorde misstaget första gången att lägga i tabletterna i tanken. Det var ett h-e sen att skölja ut grumset/smulorna av tabletterna som samlades på botten av tanken, då de inte löste upp sig helt trots att jag kört runt rejält på gropiga o krokiga vägar för att det skulle skvalpa runt. Fick leka Houdini o krypa in under soffan o försöka komma åt så gott det gick att torka ur tanken manuellt. Problemet är ju att många tankar inte är helt släta i botten utan att förstärkningarna gör att det stannar kvar nån cm vatten här o var o där stannade tablettsmulorna.

Litet tips? Det här var ett grymt bra tips, anammar det direkt och tack för tipset Majzzan.

/Pelle

Tillbaka
Toppen