Gunnel o Rolf
HBK Medlem
Är det någon som har varit med om att Biocools vattenreningstabletter gör så att det blir bubblor i vattnet från tanken? Ungefär som att det är kolsyrat?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja.Är det någon som har varit med om att Biocools vattenreningstabletter gör så att det blir bubblor i vattnet från tanken? Ungefär som att det är kolsyrat?
Är det ok att dricka tror du?
Ja. Dom syresätter vattnet så det skall hålla sig fräscht.Är det någon som har varit med om att Biocools vattenreningstabletter gör så att det blir bubblor i vattnet från tanken? Ungefär som att det är kolsyrat?
Ja.Är det ok att dricka tror du?
I Sverige har vi så fint vatten. Svagt klorerat så det håller lätt 2 veckor i tanken.Är det ok att dricka tror du?
Tack för svar. Förstår det. Vi gör samma men vi behöver dom när vi åker utomlands.I Sverige har vi så fint vatten. Svagt klorerat så det håller lätt 2 veckor i tanken.
Jag tänker... att jag skippar vattentabletter. Ju mindre kemikalier man får i sig desto bättre...
Varje vår rengör jag tanken först med vatten och klorin och mjuuuk trasa. Sen sköljer jag den. Fyller sen med vatten och 2 dl citronsyra. Får ligga och dra 1 timme. Sen 2 sköljning.Dricker aldrig vattnet från tanken. Använder det absolut till matlagning, men har alltid en lös 5 litersdunk för dricksvatten. Tycker helt enkelt inte att det smakar gott från tanken. Sen har vi oftast ett par 1 litersflaskor med dricksvatten i kylen. Kanske en form av hypokondri, men sådan är jag. Hustrun har blindtestat mig, men jag smakar 100% tankvattnet. En unken plastsmak. Då är vi ändå inne på vårt sjunde campingfordon.