• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vattenpump

C Trapp

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30244
Medlemskap
2024
Jag har bytt min vattenpump till en 20 l/m Johnson, pumpen går men jag får inget tryck i kranar. Vad kan det vara som jag har gjort fel?
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag håller med Peter ovan, om + - är OK, mät spänningen vid pumpen när den arbetar.

20 l/m Johnson pumpen är en kraftig pump, beroende på vad du hade förut kan det vara för klena kablar draget till pumpen.
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Hej, har bytt 12V pump med backventil, och den fungerar trycker vattnet när man lossar den från pumphållet men det kommer lite vatten när jag kopplar ihop systemet igen men efter någon sekund så slutar det att rinna. men jag kollade nu när jag lossar slangen från matarröret så sjunker vattnet ca: tre cm under tiden jag kollar möjligen sjunker vattnet mer ?
skaffade en ny pump och den bär sig åt lika dant, samt att vattnet inte alls kommer genom värmaren ( varmvattnet)
Bo
 
Toppen