• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Vattenpump felkod E.P

L-e

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
30110
Medlemskap
2024
Efter vinterförvaring så fick jag denna felkod. vattenpumpen fungerar ej. någon som vet?
Bilen är en Adria sonic plus 700 sc 2015
Hittar inte säkrings boxen heller
 

Bilagor

  • 1650708570737.png
    1650708570737.png
    2,6 MB · Visningar: 31

L-e

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
30110
Medlemskap
2024
Hittade själv efter mycket sökande på weben. En Engelsk sida.

E.P hänvisar till pump, som också hade slutat fungera. För att lösa detta om du någon gång har problem är att trycka på kransymbolen följt av knapparna för vatten, avlopp och temperatur. Meddelandet "OFF" kom på. Jag upprepade de fyra knapparna och "ON" dök upp följt av kranen forsande vatten
 

e93ca

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Kungsbacka
Jag har också fått denna felkod på NE266 när jag skall starta igång för säsongen. Har provat ovan trick, men inte lyckats. Vad kan rotorsaken vara. Säkring till pumpen? Pumpen själv?
 

e93ca

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Kungsbacka
Har en manöverpanel NE266 i en Adria. Skall starta igång vattenpumpen för säsongen och får "E.P" i manöverpanelen när jag försöker starta pumpen. Vad kan orsaken vara? Pumpen verkar inte vilja gå alls. Säkring, pumpen själv?
 

egonh

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Norge
HBK-Nr
23409
Medlemskap
2024
Har en manöverpanel NE266 i en Adria. Skall starta igång vattenpumpen för säsongen och får "E.P" i manöverpanelen när jag försöker starta pumpen. Vad kan orsaken vara? Pumpen verkar inte vilja gå alls. Säkring, pumpen själv?
Hei fant dette på nettet: E.P hänvisar till pump, som också hade slutat fungera. För att lösa detta om du någon gång har problem är att trycka på kransymbolen följt av knapparna för vatten, avlopp och temperatur. Meddelandet "OFF" kom på. Jag upprepade de fyra knapparna och "ON" dök upp följt av kranen forsande vatten

Mvh. egonh
 

e93ca

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Kungsbacka
Det är ingen dränkpump utan en tryckpump som sitter utanför tanken. Tanken har ju varit tom. Måste man på något sätt fylla på med vatten i systemet innan man kan förvänta sig att pumpen skall fungera?
 

e93ca

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Kungsbacka
Idag har jag pratat med lite fackfolk och detta verkar hända ibland och rådet är att starta om bodelen i lite olika kombinationer (el block, säkringar manöverpanel etc). Så det kan mycket väl vara så att kombinationen ovan fungerar, men också andra saker kan få felet att försvinna. De fackfolk jag pratade med nämnde också att de inte sett detta som et symptom på ett riktigt fel. Jag har löst mitt problem med att kolla alla säkringar, starta om i olika sekvenser.
 
Toppen