• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenproblem.

F

F.d. 9142

Guest
Hej alla ni smarta husbilsägare.
Har en kabe från 2004. Har detta året haft problem med att dricksvattnet luktar sur tång när man tar vatten i köket.
Rengör tanken ca två gånger varje år men alla tänkbara medel. biotab,klorin,t sprit. Använder varm vatten varje gång när man ska det och låter det stå i ledningarna så som man ska göra. Men lika förbaskat luktar det sur tång när man tar vatten i köket. Tar man vatten på toaletten så luktar det inget.
Man blir inte magsjuk om man använder vattnet, så det borde inte vara bakterier. Vi har alltid druckit vattnet från tanken,Tanken är av rostfrittstål.
Mina frågor är då.
1. Har någon bytt slangarna på en kabe någon gång?
2. Har någon något annat förslag på detta problem?
3. Vågar man använda klortabletter som man har tex i en pool?
Tack på förhand
Tödde och Mödde :confused::confused:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vattenproblem.

Jag tycker det låter som om det sitter ett filter med aktivt kol någonstans på ledningen till köksarmaturen. Det finns ju ingen anledning att använda sådant kolfilter till toiletten. Jag har ett sådant filter i min bil och en gång när jag väntat för länge med att byta insatsen så luktade det just sur tång!

Hittar du ett filter så gör ren behållaren och byt insatsen!

Jappe
 
Toppen