• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenpistol i vattenledning?

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
När vi var ute nu i nyår hände det en grej när jag fyllde på vatten. Pistolmunstycket på slangen( Den som man kan starta och stänga vattnet med) släppte från slangen och åkte ner i påfyllningsröret. Det sitter troligen i sista böjen innan tanken men släpper inte igenom något vatten vid påfyllning.
Jag har öppnat tanken och tömt ut vattnet. Påfyllningen sitter långt ifrån locket till tanken så jag kommer inte åt den.
Försökte att föra ner bakdelen på ett rensband i påfyllningsröret. Den änden med en krok. Tror att jag fick ett litet fatt men det släppte igen. Försökte ett antal gånger och uppfann tusen nya svordomar utan att det hjälpte.
Är det någon som har ett tips på hur jag ska komma åt munstycket. Det går att fylla på inifrån så det är inte dödsakut men vu vill ju inte ha det så här i längden.
Hälsningar Tommy
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Även om hålen i tanken sitter långt från varandra, kan det vara möjligt att ta en slang och trycka upp den bakvägen genom påfyllningen och på så sätt trycka ut pistolmunstycket? Slangen bör väl vara minst halva påfyllningens diameter.

MVH
Hans
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Troligen. Det svåra är att hitta hålet där vattnet kommer in i tanken. Men kanske det går
Du behöver inte hitta påfyllningsröret, av med påfyllningslocket på utsidan. Av med locket på tanken och täta med handen och ner med munstycket till däckpumparen. Du bör inte paja något då du kan reglera trycket med handen.
 
Toppen