• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenläckage

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Vår husbil Carthago router år 2013, upptäckte att det droppar under bodelsbatteri- lådan. Dropparna avtar när jag stänger av pumptrycket. Jag har letat överallt där jag kommer åt, men hittar ingen orsak. Batterilådan är isolerad med någon typ matta. Den blir fuktig på undersidan o droppar hänger där. Det finns säkerhetsavlopp kranar intill, typ boiler och färskvatten. Funderat på om färskvatten ventilen är sprucken, men ser inte något där. Då skulle det komma vatten genom golvets underplatta intill och träffa vatten på batterilådan o följa vatten neråt!? De som känner till eller har liknande husbil, kanske har en synpunkt var jag ska leta vidare. Någon husbilsfirma eller andra service jag sökt, är fullbokade fram till augusti. Bengt
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Läge för ny kopplingsklamma som ger jämnt tryck runt slangen.
Det var en spricka i ventilen. När jag lossade så ramlade nippeln av, man kan se på nippeln där spricka varit. Köpt ny frostsäkerhets ventil idag. Ska även dra om slangen så jag slipper spänningen mot nippeln. Det blir att krypa ner i värmen!
 
Toppen