Så var det då dax för den första vattenläckan i bilen som nu blivit fem år.
Vi var på väg hem genom Tyskland och skulle fricampa. Vi tittade på TV och varmvattnet slogs på för kvällsduschning.
Helt plötsligt börjar det tjuta från mitt vattenlarm. Kollar vilken sektion och ser att det är vid kopplingsventilerna.
Jo mycket riktigt, det droppar nu när vattentempen stigit och trycket ökat. Ordnar till det men förstår att plasten i klämkopplingarna säkert mattats ut. Som tur var tack vara larmet så droppade det ut endast ett par matskedar.
Nu används samma fördelningsrör men klammerna har bytts ut mot metallklämmor med tätningsmedel under slangen.
Bilden visar kallvattenkopplingen men den på varmt är av samma typ.
Så ett varningens ord. Kolla dom här kopplingarna för det blir mycket vatten om det får droppa ett par dygn.
Vi var på väg hem genom Tyskland och skulle fricampa. Vi tittade på TV och varmvattnet slogs på för kvällsduschning.
Helt plötsligt börjar det tjuta från mitt vattenlarm. Kollar vilken sektion och ser att det är vid kopplingsventilerna.
Jo mycket riktigt, det droppar nu när vattentempen stigit och trycket ökat. Ordnar till det men förstår att plasten i klämkopplingarna säkert mattats ut. Som tur var tack vara larmet så droppade det ut endast ett par matskedar.
Nu används samma fördelningsrör men klammerna har bytts ut mot metallklämmor med tätningsmedel under slangen.
Bilden visar kallvattenkopplingen men den på varmt är av samma typ.
Så ett varningens ord. Kolla dom här kopplingarna för det blir mycket vatten om det får droppa ett par dygn.