• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenläcka i garderoben

Wallan o Bono

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Härryda
HBK-Nr
17932
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: TCX370
Chassietyp: Standard
Motortyp: 1,9 turbodiesel
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Rimor
Husbilsmodell: Rimor TCX370
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Ospecificerat
Det läcker in vatten i garderoben! Har tätat på alla upptänkliga ställen på taket, även runt markisen. Men men inte lyckats. Kan jag få några tipps. Skulle vara mycket tacksam.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, ett jättelångt blindskott.... Men du har inte ett expansionskärl till ev. vattenburen värme inne i garderoben som läcker. En kompis var nyligen utsatt för just det, därav förslaget.

M.v.h. JANKRO.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.712
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Hej. Vet inte om du har kollat detta med antenröret om det läker där, och kommer det vatten när det är nederbörd eller när du kör den vattenburna värmen? Vet inte om du har det. Inget fönster eller ventil som kan läka.Kommer det vatten hela tiden, och ingen väska med vattenflaskor som du har ställt in där!:twitcy:
 

Wallan o Bono

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Härryda
HBK-Nr
17932
Medlemskap
2024
turbin skrev:
Hej. Vet inte om du har kollat detta med antenröret om det läker där, och kommer det vatten när det är nederbörd eller när du kör den vattenburna värmen? Vet inte om du har det. Inget fönster eller ventil som kan läka.Kommer det vatten hela tiden, och ingen väska med vattenflaskor som du har ställt in där!:twitcy:

Hej. Garderobs väggen är delad, på tvären ungefär i mitten--------alltså ej/////
I den skarven kommer det in vatten vid regn men även när bilen tvättas.
Högst upp är det torrt. Nu har jag tätat alla skarvar, runt överallt även antennröret. Så nu får vi se vid nästa regn om jag har lyckats denna gången.
 
Toppen