• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vattenläcka blandare kök dusch

Fribbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
17597
Medlemskap
2025
Tog ut husbilen igår en Pössel Plåtis och varmvattenslangarna till blandarna i kök och toaletthandfat har tryckts ut , försökt trycka tillbaka kopplingarna men inte lyckats ( vill inte bruka våld ) , beträffande handfat toalettrum kan jag inte förstå hur man ska kunna få in handen i det lilla hålet under handfatet och trycka dit slangen . Någon som har erfarenhet av den här typen av anslutning med o-ring , tacksam för tips . Bifogar ett par filer med bilder .

Bilagor

• IMG_0042.JPG
    IMG_0042.JPG
    129,1 KB · Visningar: 28
  • IMG_0041.JPG
    IMG_0041.JPG
    44,1 KB · Visningar: 35
Sv: Vattenläcka blandare kök dusch

hej
om jag inte har helt fel måste du ta bort den lilla gröna sprinten som du ser på bilden,den sitter mellan anslutningarna och går in i spåret som du ser ovanför o-ringen kanske är det lättare att lossa den stora muttern och lyfta upp kranen lite och komma åt på det viset.

Tack , tror jag ska försöka skruva loss blandaren som du föreslår men det är så himla trångt och svårt att komma åt .

Du behöver inga verktyg för att lossa kranen.
Förök att få in handen och håll i muttern.
Vrid sedan på kranen. Med detta förfarandet
brukar muttern lossna väldigt lätt.

Borde finnas en orsak till att slangarna lossnat. Vanligaste orsaken är väl att systemet utsats för frost. Hoppas inte så är fallet!
MVH/Thomas Eriksson

Tillbaka
Toppen