• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenkran i duschrummet

Krille52

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2025
Jag har en fiat autoroller 1999 som kranen i duschrummet är jättedålig. det är svårt att stänga den helt om man öppnar den. Finns det ny att köpa och byta eller vad gör man. Bifogar en bild hur det ser ut.

Med vänlig hälsning Christer
 

Bilagor

  • 20210602_125641.jpg
    20210602_125641.jpg
    1,1 MB · Visningar: 42

Lars N

HBK Intresserad
Inlägg
127
Kommun
Skurup
Jag har en fiat autoroller 1999 som kranen i duschrummet är jättedålig. det är svårt att stänga den helt om man öppnar den. Finns det ny att köpa och byta eller vad gör man. Bifogar en bild hur det ser ut.

Med vänlig hälsning Christer
Köp en ny engreppslandare antingen för kök eller tvättställ på biltema kostar hälften och är dubbelt så bra(förutsätter att du har tryckvattenpump)
Lars
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
En sån här kanske kan funka.


//Jocke
 

Krille52

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2025
Ok. men stämmer hålet då eller får man fixa till vid montering? En annan fråga. Kommer jag åt under ifrån fast det är väldigt trångt och man når knappt upp med handen eller tar man bort handfatet på något sätt?
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Ja bytte min kökskran i husbilen till en vvskran tappade en del i flödet men det var ändå ok köpte på bahuas, vanligt vvs system arbetar mrd betydlige högre tryck an vad vi har i husbilen vissa blandare har strypbrickor andra strypning i regleringen mellan kv o vv, men betydligt bättre kvallite på en vvskran bäst dom svensktillverkade men dyrast.
Gammal vvsare.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Vvsbutik eller byggvaruhus typ bahuas fins en typ som kallas antidrop tätar bätter om sätet är skadat
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Om du tar loss plastratten så fins det en mutterfattning där plast atten sitter antagligen med en skruv under den blå o röda plast brickan kan också vara att man öppnar ratten fult så är det bara pch dra rätt ut men rattens utformning tyder påatt det äe en skruv
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Hur gör man då och var får man tag på nya sådana?
Om du tar bort plastvreden, finns det en mutter under som du kan lossa. Ta det vackert så inget går sönder. Lyft ur insatsen och byt käglan. Sätt tillbaka i omvänd ordning. Det borde fungera med din kran.
Bild på käglan bifogas. Bara ett exempel, finns många leverantörer.
4D27E78E-2136-4F7F-A991-E17AEA44E148.png
 
Toppen