• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenburen, Kina värmare?

F

F.d. 50609

Guest
Monterade färdigt min Liquid park heater 5kw från aliexpress med fjärrkontroll i personbilen (Skoda) idag, ( små saker kvar att göra) lätt att montera, färdiga kontakter, tydliga instruktioner, väldigt komplett leverans med alla monteringsdetaljer, lite glykol var allt som jag fick komplettera med.
men det lär dröja innan jag kan uttala mig om kvaliteten, på 800tim ska glödstift bytas, bränslefilter efter 2 år...enligt instruktionerna ( allt på engelska )
Veckodagarna på tidur/display har kinesiska tecken så ställa in starttid kommer bli ”intressant”... kommer använda fjärrkontrollen till 90% på den.
Synd att det bara var en fjärrkontroll... vi är ju två som använder bilen...

Ska beställa en likadan till husbilen fast med GSM-styrning.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Monterade färdigt min Liquid park heater 5kw från aliexpress med fjärrkontroll i personbilen (Skoda) idag, ( små saker kvar att göra) lätt att montera, färdiga kontakter, tydliga instruktioner, väldigt komplett leverans med alla monteringsdetaljer, lite glykol var allt som jag fick komplettera med.
men det lär dröja innan jag kan uttala mig om kvaliteten, på 800tim ska glödstift bytas, bränslefilter efter 2 år...enligt instruktionerna ( allt på engelska )
Veckodagarna på tidur/display har kinesiska tecken så ställa in starttid kommer bli ”intressant”... kommer använda fjärrkontrollen till 90% på den.
Synd att det bara var en fjärrkontroll... vi är ju två som använder bilen...

Ska beställa en likadan till husbilen fast med GSM-styrning.

Har en 5 kW liggande som jag ännu ej monterat. Är det komplicerat att montera den. Jag har en hymer husbil. Är lite tveksam hur bränsleslangen ska anslutas
 
F

F.d. 50609

Guest
På min Skoda blev det lätt med bränslet, returledningen på den går ned till botten av tanken så jag kunde ta bränsle på den, annars är det inget jättejobb att göra ett nytt uttag på tankarmaraturen och dra bränsleledning...
Allt följer ju med i kartongen även för det... alla kontakter är ju självklara, placering av värmaren såg jag som det största problemet, när jag väl hittat en lämplig plats för den och hittat en bra väg in till cupen för elkabel till styrning och fläkt så gick det lätt, totalt ca 5h montering, har väl en 15-20 min småjobb kvar...
 
Toppen