• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten kran "kök"

F

F.d. 27056

Guest
Hejsan..........
Vi har ett litet problem, det kommer inget vatten ur kranen i köksdelen på vår burstner. Pumpen går när man öppnar kranen men inget vatten kommer, bara typ några droppar. Vi har en "dränk" pump.
Till saken hör att kranen på toaletten funkar perfekt, likaså spolningen på toaletten.
Är det kranen som är kass eller ?
Tacksam för svar.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Vatten kran "kök"

Eftersom det inte är minusgrader längre så kan det ju inte gärna vara en ispropp!? En granne till mig hade liknande stopp för några veckor sedan och då var det fruset i slangen. I detta fallet så kan det ha blivit ett veck på slangen, om man ev varit i skåpen och gjort något !?
Bengt
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Vatten kran "kök"

Om slangen skulle vara sönder frusen borde det ju rinna vatten någon annanstans, men jag ser inte något som tyder på det. Jag funderar på om det är så att avlagringar sitter i nån krök på slangen, efter sista förgreningen där toa slangen och kök slangen delas.
Mitt minne säger att det rann väldigt dåligt förra året.
 
F

F.d. 52962

Guest
Sv: Vatten kran "kök"

Hej !
Pumpen som sitter under soffan är en dubbelpump . När den ena halvan lägger av händer detta. Varför den funkar till toan vet jag inte ,men sitter det en pump
i toastolen ? Det vet jag inte ! Hur gammal är bilen ?
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vatten kran "kök"

Kan vara MIKROBRYTAREN i kranen som inte ger signal till pumpen men fungerar kanske om man öppnar en annan kran samtidigt. Om jag nu har förstått din beskrivning rätt vill säga. Har som sagt haft mycket problem med dessa plasttingestar under åren och är mycket känsliga för väder som is och kyla, och borde kopplas bort varje år efter säsongens slut. I min bil med tryckpump har jag bytt till hemmakvalitet finns beskrivet i annan tråd med bild en helt annan känsla än plastkranar med metalliknande överdrag.
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Vatten kran "kök"

Det är en 00:a....burstner 532. Eftersom pumpen suger när kranen öppnas, har kännt med handen i tanken så är det väll täppt någonstans. Var sitter filtret? I kranen antar jag?
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vatten kran "kök"

Inget filter i kranen utan i pumpen, byt den kan ha gått torrt då blir den verkningslös och bara låter.
 
Toppen