• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Hej
Vi har letat efter en sån här vattenflaska med pump sedan vi såg en sådan hos ett par i husbil när vi stod i Frankrike förra sommaren. Har för mig att hon sa nåt om Nestle ev att hon nämnde att de hade köpt den i Spanien eller Italien. Har sökt på nätet men det enda jag hittar är denna pump till 5-6 gallons och sådana flaskor har i väl inte här i Sverige att köpa. Någon som vet vart man kan få tag på dessa? Vore ypperligt att ha stående i husbilen.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    100,6 KB · Visningar: 1.033
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Verkar vara en sån flaska som står i dricksvatten automater på kontor och konferensanläggningar. Finns olika "fabrikat", men Selecta, Cafe Bar mfl borde vara ett spår? Tror det är pant på dom.

Kanske säkrast att skaffa pumpen först ifall det är olika gängor
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Är det någon annan som har löst det med en praktiskt vattenbehållare som ni har vid diskstället och slipper ta fram stora dunken när ni ska skölja grönsaker eller ta ett glas vatten. Hittade en sån här som någon hade köpt på Indiska förut. Också rätt praktiskt faktiskt. Jag kan beställa en sådan pump men tror att jag inte hittar en flaska här i Sverige som passar. Tackar för goda råd
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    66,9 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Nej vi använder aldrig vattnet i bilen att dricka eller skölja grönsaker med.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Vi har två tvåliters franska mjölkflaskor, stabila och bra, för dricksvatten i kylen. Dessa fyller vi på när vi tankar vatten. Vi dricker inte heller tankvattnet.

Birgitta
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Hej
Pumpen på bilden finns att köpa på marknaderna runt om i Spanien pris a 2-3E

Gun
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Vi dricker vattnet i norra Europa så länge det inte smakar klor. För säkerhetsskull kör vi dricksvattnet via en Brita kanna. Denna skall enligt reklamen ta bort allt skadligt. Knepigt med vatten men man måste omsätta det annars blir det ännu sämre.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

En stor 3-liters pumptermos kanske kan va nåt?

Eller en sån här som rymmer nästan 4 liter med tappkran? Rätt billig dessutom, bara 149:- på Jula.

Har båda två. Skaffade dem när jag hade ridkurser då jag bodde på gård.
I husbilen blir det mindre vattenflaskor i kylen för att dricka kallt. Annars tar jag allt vatten ur kranen.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Pumpen som Jonas och Cina har på bild köpte vi på en kinaaffär för 2 Euro i Spanien. Använder den på köpevattenflaskor.
 
Senast ändrad:

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Tack Majzzan den där på jula ser riktigt bra ut så den åker vi och köper direkt. Tackar och bockar för alla era svar. Suveränt med detta forum.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

Tack Bengt Åke men de sålde bara pumpen och inte själva flaskan. Jag var rädd för att det skulle bli svårt att hitta en flaska som passade den fattningen. Annars var priset perfekt.
 

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan vi hitta vattenflaska med pump?

använder du inte vattnet som finns i tankarna på bilen?
 
Toppen