• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vart köpa luftfjädring till fiat 244 ?

F

F.d. 25038

Guest
Hej vill ha hjälp eller tips om vart jag ska köpa (beställa) en luftfjädringsats till en äldre fiat 244 årsmodell -06 ej abs ;)
Känns lite surt å köpa kamas sats om de finns billigare!

Sv: Vart köpa luftfjädring till fiat 244 ?

Hej!
Har köpt Linnepe luftbälgar från Tyskland till Fiat Ducato 250 och monterat dessa själv väldigt enkelt.Dessa bälgar stoppar för 400kg/st och är ett alernativ förstärkta bladfjädrar.Priset i Tyskland ligger på ca 399 Euro.Finns också till 244 modellerna.
Hör gärna av dig om du har några frågor.
Mvh POOLSSON

Sv: Vart köpa luftfjädring till fiat 244 ?

Hej , hade en tidig Burstner på Citroenchassi med orginalmonterade lufthjälpbälgar typ 1,5 ,liters Petflaskor,effekten på dessa var knappt märkbara.
på 2 andra bilar monterades Karnag bälgar (med midja) som orkar lyfta hela bilen,dessa är faktiskt värda sitt pris,om Du sedan monterar egen kompressor typ 150:- med manometrar för båda sidorna är anläggningen toppen ,kan ställa fjädringen efter behov.
Bernt

Tillbaka
Toppen