• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningslampa godkänd av DGT V16 3.0

Thomas Lindqvist

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
40738
Medlemskap
2026
Hej! Jag skall införskaffa en varningslampa som är godkänd av Spanska DGT V16 med 3.0 sim korts koppling som är ny lag Januari 2026.Det finns en massa olika märken som är godkända enligt DGT och undrar lite hur ni har valt märke och modell befinner mig i Spanien men kan beställa via amazon. Tack för svar Mvh Thomas

Hej! Jag skall införskaffa en varningslampa som är godkänd av Spanska DGT V16 med 3.0 sim korts koppling som är ny lag Januari 2026.Det finns en massa olika märken som är godkända enligt DGT och undrar lite hur ni har valt märke och modell befinner mig i Spanien men kan beställa via amazon. Tack för svar Mvh Thomas
Tack för infon, det blev till att klicka hem en Osram från Amazon.

Vad jag har kunnat läsa gäller detta bara spansk registrerade bilar

Jag läste någonstans att det är krav på denna Osram-lampa i Tyskland för tunga fordon dvs. över 3.5t. Lampan ska ha det medföljande godkända "long life batteriet" i sig. Inget annat. Jag försökte hitta artikeln om detta men gick bet...

Att tysk lag skulle kräva en lampa som kan ansluta till det spanska trafiksäkerhetssystemet, förefaller osannolikt.

Däremot är det i Tyskland sedan många år krav på varningslampa fö fordon över 3,5 ton.

Pålle

Tillbaka
Toppen